در این مطلب آمده است : اصفهان شهر عجیبی است ، وقتی پای گردشگری به میان می آید، اصفهان درصدر است، وقتی حرف جاذبه های طبیعی به میان می آید، باز هم اصفهان در صدر است و وقتی هم که نام اصفهان در صنایع مادر شنیده می شود، باز هم می بینیم که این شهر زیبای خدایی در صدر است.
اما آیا واقعا این همه صدرنشینی برای این شهر افتخار تلقی می شود؟ یکی از این رشته ها بالانشینی اصفهان درحوزه صنعت است که این موضوع نه تنها نفعی برای این شهر نداشته که آهسته آهسته نگرانی هایی برای ضررهایی که این صنایع برای شهر داشته اند مانند قله کوه یخ از زیر آب بیرون زده و یکی از موالید نامیمون این ناتقارنی، موضوع آلودگی هوا است.
هرچه به روزهای میانی آبان و آذر نزدیک تر می شویم، با مسئله آلودگی هوا بیشتر از قبل مواجه می شویم و یکی از منابع این آلودگی ها صنایعی است که اصفهان را احاطه کرده اند.یکی از این صنایع،شرکت ذوب آهن است که حتی با گذشت حدود 5 دهه از راه اندازی آن، هنوز هم صنعت مادر در حوزه فولاد به حساب می آید. این صنعت فولادی هرچند که این روزها مورد تایید ضمنی اداره کل حفاظت محیط زیست است و نصب برخی فیلتر ها توانسته رضایت های نسبی را فراهم آورد، اما همچنان این شرکت که بیس و پایه آن را روسی ها بنا نهادند، در مواقع تولید یکی از آلاینده های
اصفهان تلقی می شود. علی ایحال باید گفت اصفهان با شرایط اقلیمی موجود، دیگر توان توسعه صنعتی ندارد و باید برای بهبود اوضاع این شهر، به ویژه برای درآوردن آن از چنگ آلاینده ها، به سمت صنایع آی تی حرکت کرد تا از این طریق بتوان بخشی از مشکلاتی که در ادوار مختلف برای این شهر ایجاد شده را جبران کرد.حتی می توان بسیاری از مراکز تجاری و اداری این شهر را که با بی توجهی
شهروندان مواجه شده است، به این منظور اختصاص داد. در پایان باید گفت اصفهان برای اولین بار توانست در حوزه سلول های بنیادین به قطب کشور مبدل شود، بدون آن که کسی به این رشته توجه خاصی داشت.
7141/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.