به گزارش ایرنا ، محسن مهرعلیزاده شبانگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سیمرم افزود : در سفر امروز به سیمرم 120 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری و منابع طبیعی شهرستان در نظر گرفته ایم.
وی بیان کرد : مشکل اصلی سمیرم خشکسالی و کم آبی است که اجرای طرح های آبخیزداری کمک بزرگی در افزایش ذخیره منابع آبی، چشمه سارها و افزایش راندمان کشاورزی منطقه خواهد داشت.
وی اظهارداشت: 120 میلیارد ریال برای اجرای طرح آبخیزداری در سال های گذشته در این منطقه اجرا شد و تخصیص این مقدار اعتبار دیگر کمک خوبی به تقویت سفره های آب زیرزمینی و قنات ها خواهد کرد.
استاندار اصفهان که در این سفر از بخش های مختلف شهرستان بازدید کرد، گفت: بخش وسیعی از منطقه درگیر خشکسالی شده و معیشت مردم را در تنگنا قرار داده است.
وی تصریح کرد : تغییر الگوی کشت و رفتن به سمت کشت های گلخانه ای، گیاهان دارویی و کم آب خواه به جای توسعه باغ و درختکاری، ضروری است.
مهر علیزاده ادامه داد : نیمی از هزینه احداث گلخانه را دولت بصورت بلاعوض و نیمی دیگر را وام با سود شش درصد به متقاضیان ارایه می شود.
وی درباره موقعیت ممتاز سمیرم در بخش گردشگری تصریح کرد: سه سرمایه گذار بزرگ در این بخش در شهرستان صورت گرفته که یکی از آنها در شمال این شهرستان یکی از بزرگترین طرح های حوزه گردشگری را در دست اجرا دارد.
وی وجود مناطق متعدد نمونه گرشگری و توریستی در سمیرم را یادآور شد و افزود : وجود این مناطق طبیعی و بکر فرصت خوبی برای رونق اقتصادی و توسعه اشتغال در این شهرستان است.
مهرعلیزاده به مصوب کردن پرداخت هفت و نیم میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تخصیص به دیگر مسایل سمیرم اشاره کرد و گفت: این اعتبار برای شهرداری ها، طرح های نیمه تمام آبی، کشاورزی و گردشگری هم در نظر گرفته شده است.
استاندار اصفهان در سفر یکروزه به سمیرم علاوه بر دیدارهای مردمی با تعدادی از باغداران و کشاورزان سمیرم و شهر حنا، از شرکت معدنی خاک نسوز، سورتینگ و سردخانه بزرگ سیب، سد قرقاچ و منطقه نمونه گردشگری این سد در شمال سمیرم دیدار کرد.
این شهرستان با 100 هزار جمعیت عشایری و ثابت، با چهار شهر، چهار بخش دناکوه، مرکزی، وردشت و پادنا و 150 روستا و آبادی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.