به گزارش ایرنا، نوید حاجی بابایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که ایده‌ها و نظرات متفاوتی در مورد بارورسازی ابرها در دنیا وجود دارد، افزود : برای بارور سازی باید ابرهای قابل بارور کردن و شرایط محیطی مناسب وجود داشته باشد.
وی افزود: بارورسازی ابرها در دستور کار اداره کل هواشناسی استان اصفهان قرار ندارد و طبق بررسی ها و اعلام سازمان جهانی هواشناسی در بهترین حالت 10 تا 15 درصد موجب افزایش بارش خواهد شد.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش های اخیر در کشور و استان اصفهان به معنی خروج از دوران خشکسالی و ورود به دوران ترسالی نیست.
وی با بیان این که 85 درصد سدها و مخازن آب استان اصفهان خالی است ، افزود: گاهی در شبکه های مجازی بدون مستند و شواهد در خصوص پایان خشکسالی صحبت می‌کنند، در حالی که اصفهان وارد خشکسالی هیدرولوژی شده است و خروج از این خشکسالی زمان بر است و به راحتی رخ نمی دهد.
وی با بیان اینکه تغییر اقلیم فقط مختص به ایران و اصفهان نیست و دنیا نیز با این تغییر اقلیم مواجه است، تاکید کرد: با این وجود اصفهان در حال حاضر و از ابتدای مهرماه، جز پنج استان پر بارش از نظر درصد بارش نسبت به سال گذشته بوده است.
7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.