به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، علیرضا رضوانیان گفت :پیش از این طراحی و ساخت این درها توسط چند کشور خارجی انجام می شد اما با تلاش متخصصان ذوب آهنی، این فناوری پس از یک سال کار تحقیقاتی داخلی شد.
وی با بیان این که با طراحی این درها گام بلندی در راستای حذف آلاینده های زیست محیطی برداشته می شود افزود: سالانه یک میلیون و 200 هزار تن کک در ذوب آهن اصفهان تولید می شود که با به روز رسانی تجهیزات باتری ها، علاوه بر حذف آلاینده های زیست محیطی، کیفیت این محصول هم افزایش پیدا می کند.
مدیر تولیدات کک و شیمیایی ذوب آهن اظهار داشت : سالانه 150 در سلول باتری در بخش کک سازی تعویض می شود که ساخت آنها ارزش افزوده بسیاری برای ذوب آهن اصفهان ایجاد کرده و از خروج میلیون ها دلار ارز جلوگیری می شود.
وی با اشاره به این که چهار پروژه برای حذف آلاینده های زیست محیطی در بخش کک سازی مد نظراست ، افزود : تنظیم رژیم هیدرولیکی و گرمایی باتری، طراحی، ساخت و اجرای درهای سلول های باتری به شکل فلکسیبل، تعویض سامانه های تمیز کننده در سلول های باتری و تکمیل طرح های نیمه تمام باتری کک سازی که با ترک محل کار توسط پیمانکار به صورت نیمه تمام باقی ماند از این پروژه هاست.
سرپرست دفتر فنی مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان هم با اشاره به اهمیت بومی سازی دانش طراحی و ساخت این درها، گفت : هر کدام از این درها از حدود یکهزار قطعه تشکیل شده که شامل قطعات ریخته گری، اسکلت فلزی و مکانیکی است.
مهدی ظرافتی افزود : با بومی سازی دانش ساخت این درها، ایران به جمع معدود کشورهای دنیا پیوست که از این دانش برخوردار هستند.
کارشناس طراحی دفتر فنی مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان نیز با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: جلوگیری از شکستن در های سلول های باتری، خسارت وارد نشدن به ماشین آلات باتری کک سازی، جلوگیری از ریزش قطران از اطراف درها، تسهیل در تعمیر و نگهداری درهای موجود و کاهش تنش های حرارتی از مهمترین مزایای اجرای این پروژه است.
مهرداد صابر افزود: ساخت این درها در مدیریت کارگاه های ساخت و تولید در کارگاه ماشین کاری و عملیات حرارتی آغاز شده است.
واحد تولید کُک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان ، ذغال سنگ را به کُک تبدیل می کند.
کُک تولید شده در این واحد به عنوان مواد سوختی در کوره بلند استفاده می شود.
کوره بلند که در کارخانه ‌های ذوب فلز برای استخراج فلز، بویژه آهن از سنگ معدنی استفاده می ‌شود.
شرکت ذوب آهن با ظرفیت تولید 2.8 میلیون تن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.