به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز سه شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان که در اتاق بازرگانی برگزار شد، افزود : در این جلسه با بحث و مشورت با مسئولان و کارشناسان مقرر شد که به منظور حمایت از تولیدکنندگان کالاهای ایرانی، پرداخت تسهیلات و مشوق های بانکی برای تولید کنندگانی که در ساخت کالا از مواد اولیه داخلی استفاده می کنند، در اولویت قرار گیرد.
وی همچنین با بیان اینکه لازم است تخفیف هایی برای تبلیغات محصولات داخلی در نظر گرفته شود، اظهار داشت : لازم است به کاهش مصرف انرژی و هزینه برای افزایش تولید داخل نیز بیش از پیش توجه شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد : علاوه بر این لازم است که قوانین موجود درباره بهینه سازی مصرف سوخت و نوسازی تجهیزات جمع بندی و به دستگاه های اجرایی یادآوری شود و آنها نیز در این زمینه پاسخگو باشند.
مهرعلیزاده همچنین با اشاره به تبصره 19 قانون بودجه سال جاری گفت : جوانان کارآفرین و لایق بسیاری در استان اصفهان هستند که باید زمینه مناسب برای واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به آنها جهت تکمیل و اجرایی کردن فراهم شود.
بر اساس تبصره 19 قانون بودجه 97 به دولت اجازه داده می شود طرح های منتخب جدید و نیمه تمام (با اولویت طرح های نیمه تمام) و بهره برداری طرح های تکمیل شده یا در حال بهره برداری در قالب ساز و کار مشارکت عمومی - خصوصی، نسبت به انعقاد انواع قرارداد (از جمله واگذاری، مشارکت، ساخت و بهره برداری یا برون سپاری) با بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند.
وی با اشاره به فعالیت جوانان کارآفرین در حدود 540 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و سایر بخش های صنعتی و تحقیقاتی، اضافه کرد : در دهه نخست آبان امسال یک سمینار برای آشنایی جوانان با تبصره 19 و طرح نیمه تمام دولتی قابل واگذاری به بخش خصوصی و تشویق آنها به مشارکت در اجرای این طرح ها برگزار خواهد شد.
استاندار اصفهان تاکید کرد : در این واگذاری ها ما فقط نیاز به همت، هوش و درایت جوانان داریم و تسهیلات مالی و امکانات مورد نیاز از سوی دولت تامین می شود.
مهرعلیزاده با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و هیاهویی هایی که درباره 13 آبان وجود دارد، گفت : دولت و ملت ایران برخورد مناسبی در برابر این هجمه ها داشتند.
وی افزود : قدرت درونی و ماهیت اقتصادی کشورمان به گونه ای است که یک اقتصاد اصیل متکی به دانایی، توانایی، تاریخ، ابتکار، نیروی انسانی و ظرفیت های داریم.
استاندار اصفهان با اشاره به طرح های دشمنان برای شکل گیری اعتصاب هایی در کشور نیز گفت : برخی بخش ها با کسری هایی مواجه است و اعتراض هایی در این زمینه در کشور داشتیم اما دولت و نظام با مردم هستند و نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات آنها انجام می دهند.
به گزارش ایرنا، در این نشست با تاکید بر اهمیت ارتباط دانشگاه ها با صنعت و بخش های تولیدی توصیه شد که دانشگاه های برتر استان اصفهان برای انجام طرح های پایان نامه های دانشجویی نسبت به پذیرش پیشنهادهای جهاد کشاورزی اقدام کنند.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی و 160 هزار واحد صنفی، یکی از صنعتی ترین استان های کشور است.
3011 /6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.