به گزارش ایرنا، محمدرضا قنبری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اقدام به راه اندازی سامانه ای با عنوان
'میثاق مهر' بمنظور آموزش های ارتباطی و مهارت های زندگی پیش از ازدواج به زوجین کرده است.
وی اظهار داشت: این آموزش ها باید به هر شکل ممکن و با جنبه های تشویقی و حتی اجباری به زوجین ارائه تا موجب کاهش آمار طلاق شود.
معاون دادگستری اصفهان، جایگاه استان اصفهان را در طلاق های توافقی رتبه ششم کشور عنوان کرد و گفت: این معاونت در قالب برنامه ای اقدام به ساماندهی داوری های خانوادگی و آموزش فقهی و شرعی به افراد معتمد و دارای حسن سابقه و شهرت در محله ها کرده تا شاید این افراد با دیدگاه ها اسلامی و متفاوت بتوانند در کاهش آمار طلاق تاثیرگذار باشند.
وی همچنین راه اندازی 2 مرکز با عنوان 'مرکز مهر خانواده' را از دیگر اقدامات این معاونت با همکاری شهرداری برای ملاقات طرفین طلاق با فرزندانشان در خارج از کلانتری ها عنوان کرد و گفت: در این مراکز یک نفر مشاور، یک نفر نیروی انتظامی و فردی هم از دستگاه قضایی حضور دارند.
قنبری در باره فعالیت صورت گرفته در حوزه امنیت اخلاقی در استان گفت: در این زمینه کارگاه هایی با عنوان 'هور' بمنظور اصلاح و بازاجتماعی شدن افراد خاطی در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین اجرای طرح موسوم به 'نماد' (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) را در سطح 12 مدرسه استان با محوریت آموزش و پرورش از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برشمرد و گفت:۲۱۰ نفر از مربیان مدارس در کارگاه‌های آموزشی این طرح حضور یافته اند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان همچنین به راه اندازی سامانه 'سجام' با نشانی اینترنتی www.sajam.adliran.ir به عنوان دیده بان مردمی برای ارائه گزارشها در باره تخلفات قابل پیشگیری اعلام کرد و گفت: شهروندان می توانند موارد تخلف در باره احتکار و مباحث اقتصادی و آسیب های اجتماعی از جمله کودک آزاری و همسر آزاری را از طریق ثبت نام در این سامانه گزارش دهند.
6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.