مهدی سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام اتباع خارجی مقیم استان اصفهان از 16 مهر در 31 دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی آغاز شده است.
وی افزود: باتوجه به زمان بَر بودن فرآیند صدور دفترچه اقامت و صدور روادید، لازم است اتباع خارجی متقاضی هرچه سریع تر به این دفاتر مراجعه کنند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان اضافه کرد: کار ثبت نام اتباع خارجی متقاضی شرکت در مراسم اربعین در ۱۵ دفتر در اصفهان، ۲ دفتر در آران و بیدگل، ۲ دفتر در برخوار، ۲ دفتر در خمینی شهر، یک دفتر در شاهین شهر و میمه، سه دفتر در فلاورجان، سه دفتر در کاشان، یک دفتر در مبارکه و ۲ دفتر در نجف آباد انجام می شود.
وی با بیان این که طبق هماهنگی های بعمل آمده با سازمان حج و زیارت، مبلغ در نظرگرفته شده برای صدور روادید اتباع خارجی مقیم اصفهان علاقه مند به شرکت در مراسم اربعین با مبلغ درنظر گرفته شده برای شهروندان ایران یکسان است، اظهارداشت: پلیس مهاجرت و گذرنامه استان برای اتباع دارای دفترچه پناهندگی، کارت آمایش، هویت، برگه تردد معتبر و گذرنامه های غیرالکترونیک، دفترچه اقامت صادر خواهد کرد.
سلیمانی اضافه کرد: بر اساس ابلاغ ستاد اربعین حسینی، شلمچه به عنوان مرز خروجی اتباع خارجی در نظرگرفته شده است و خروج از این مرز، بدون گذرنامه، دفترچه اقامت و روادید عراق امکانپذیر نیست.
وی درباره نحوه ثبت نام اتباع عراقی دارای کارت هویت، برگه تردد و دفترچه پناهندگی و فاقد گذرنامه نیز گفت: این افراد برای ثبت نام باید تا 26 مهر با در دست داشتن اصل و تصویر مدرک اقامتی و ۲ قطعه عکس به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان مراجعه کنند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با اشاره به این که پارسال بیش از 11هزار نفر از اتباع خارجی مقیم این استان در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 11 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم استان اصفهان در این آیین معنوی و حماسی شرکت کنند.
وی از تشکیل کمیته مردمی اربعین حسینی (ع) مهاجرین و اتباع خارجی استان اصفهان خبرداد و گفت: این کمیته در راستای خدمات رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین حسینی تشکیل شده است.
سلیمانی افزود: کمیته های فرهنگی، مشارکت های مردمی، موکب، پشتیبانی و اعزام، ستاد اربعین مهاجرین و اتباع خارجی استان اصفهان را تشکیل می دهند.
بر اساس نتایج سرشماری سال 95 از جمعیت پنج میلیون و 120 هزاری نفری استان اصفهان حدود 183 هزار تبعه کشور افغانستان و حدود سه هزار نفر تبعه عراق هستند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان زندگی می کنند.
در بین استان های کشور، اصفهان پس از تهران و خراسان رضوی میزبان بیشترین اتباع و مهاجران خارجی است و انواع خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی به آنها ارائه می شود.
7150 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.