اسماعیل بایبوردی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: نزدیک 13 هزار نفر از این گردشگران خارجی بودند و 16 هزار و 812 نفر هم در اقامتگاه های این شهرستان اسکان یافتند.
وی افزود: بیش از 360 هزار نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی سال گذشته به آران و بیدگل سفر کرده بودند که نزدیک به 23 هزار نفر آنها در اماکن اقامتی اسکان داشتند.
سرپرست فرمانداری آران و بیدگل بیان کرد: این شهرستان جهانی در دل نصف جهان است و ظرفیت های بالای آن در زمینه های گردشگری، مذهبی، طبیعت گردی، نجوم، سافاری، ریگ درمانی و نمک درمانی نیاز به برنامه ریزی دقیق جهت بهره برداری مناسب دارد.
وی اضافه کرد: گردشگری در این میان به عنوان بزرگترین فعالیت سودآور پس از نفت و خودروسازی امیدبخش ترین، شاخص ترین و پاک ترین صنعتی است که می تواند به اشتغال و توسعه پایدار کمک کند.
به گفته بایبوردی، بیش از پنج میلیون نفر گردشگر خارجی در سال گذشته از ایران دیدن کرده و هشت میلیارد دلار ارزآوری داشتند که رقم قابل توجهی می باشد.
نزدیک به 500 اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که 135 مورد تا کنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
آران و بیدگل در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.