به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز یکشنبه در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تشریح گزارش عملکرد یک ساله شهرداری افزود: با اراده ملی و همدلی محلی می توان بر این مشکلات غلبه کرد.
وی گفت : در حوزه حمل و نقل عمومی، 50 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شد، تعدادی از اتوبوس ها را بازسازی کردیم و 200 اتوبوس هم در حال بازسازی است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه برای خرید بیش از 200 دستگاه اتوبوس در حال مذاکره هستیم، گفت: قیمت هر اتوبوس اسکانیا تا یک میلیارد و 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است اما در تلاش هستیم شرکت اسکانیا اتوبوس ها را با همان قیمت قبلی در اختیار ما قرار دهد.
شهردار اصفهان ادامه داد: اکنون هزار و 100 دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان تردد می کند که 500 دستگاه مربوط به بخش خصوصی و 600 اتوبوس متعلق به شهرداری است.
وی همچنین گفت: سال گذشته 10 ایستگاه سنجش آلودگی هوا و صوت با هدف حفاظت از محیط زیست در توسعه پایدار شهری ایجاد شده است.
نوروزی هزینه ثبت تخلفات دوربین های هوشمند نظارتی و ثبت تخلف طی یکسال گذشته را 100 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این هزینه تنها سه میلیارد تومان آن به شهرداری پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری به دنبال ایجاد شهری سرزنده است، گفت: اصفهان، شهر دوستدار کودک، شهر خلاق و شهر جهانی است از این رو با تعامل و همکاری شورای شهر در تلاش هستیم تا با همدلی از مشکلاتی که مانع سرزندگی شهر می شود، عبور کنیم.
وی با بیان اینکه به دنبال شهر زیست پذیر و انسان محور هستیم، بیان کرد: شعار ما تحقق شهر فرهنگی با رویکرد شهروندی است، افزایش میزان خلاقیت فرهنگی با رویکرد شکل دهی به جامعه خلاق را مدنظر قرار دادیم.
نوروزی تاکید کرد: در یکسال اخیر سیاست ما عدالت توزیعی و توسعه متوازن بوده است از این رو نقش محلات را پر رنگ و توجه ویژه ای به مناطق محروم داشتیم.
شهردار اصفهان افزود : ایجاد خط یک مترو در اصفهان 17 سال به درازا کشید و در این مدت 87 درصد کار انجام شده بود و باقیمانده طرح تنها در چهار ماه و 4٠٠ میلیارد تومان هزینه به اتمام رسید.
وی با اشاره به احداث خط 2 مترو اصفهان نیز گفت : اگر چه این خط بامشکلاتی مواجه است اما ایستگاه ها در حال ساخت بوده و 5٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این خط جذب شده است و این در حالیست که شهرداری تهران نتوانست بخش عظیمی از اوراق مشارکت خود را بفروشد.
وی همچنین با اشاره به طرح بازچرخانی آب در زاینده رود گفت : اگر شورای شهر این طرح را تصویب کند ، شهرداری مخالفتی با آن نخواهد داشت .
9913/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.