سرهنگ جهانگیر کریمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با قرار گرفتن و آموزش دو واژه حقوق و تکالیف در کنار یکدیگر، بسیاری از مشکلات در زمینه حقوق شهروندی رفع خواهد شد.
وی اظهارداشت: در این صورت است که هر شهروندی می پذیرد که برای رسیدن به حق و حقوق خود از جمله امنیت، آزادی، سلامتی و بسیاری موارد دیگر باید ابتدا به تکالیف خود عمل و سپس از جامعه مطالبه کند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان ادامه داد : این در حالی است که با پرداختن صرف به حقوق شهروندی اکثر شهروندان صرفا مطالبه گر هستند ولی با تاکید و اضافه کردن تکالیف شهروندی به آنها یاد می دهیم که در عین حال پاسخگو نیز باشند.
وی با اشاره به اینکه امروز مشکل اساسی ما عدم آموزش مطالبه گری همراه با پاسخگویی در جامعه است گفت: در مهد کودک، مدرسه ، دانشگاه و بخش های دیگر اجتماع همواره این گونه آموزش داده شده که صرفا سوال کنیم ولی برای پاسخگویی تاکید و آموزشی صورت نگرفته است.
سرهنگ کریمی، همچنین با تاکید بر آموزش برای رعایت تکالیف و حقوق شهروندی گفت: آموزش به دو صورت صورت می گیرد که شامل آموزش رسمی و غیررسمی است.
وی، آموزش رسمی را همان مهارت های زندگی دانست و افزود : در این نوع آموزش جای مهارت رعایت قانون خالی است که باید بر آن تاکید شود.
وی بخش دیگر آموزش را غیر رسمی برشمرد و گفت: این نوع آموزش توسط خانواده به عنوان نهادی موثر باید داده شود و اگر پدر، مادر و خانواده ما افرادی قانونمدار باشند غیرمستقیم آن قانونمداری را به فرزندان خود نیز انتقال می دهند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به نقش پلیس در آموزش ها بیان کرد : پلیس باید حرفه ای باشد و تکنولوژی و ابزار را به خدمت بگیرد و حد قانون را درست اجرا کند.
وی اولین کار پلیس را مسوول سازی ذکر و اضافه کرد : به دلیل اینکه پلیس به واسطه اختیارات خود می تواند بی قانونی ها را در جامعه ببیند و کنترل کند باید هم از دستگاه ها و نهادهایی که وظیفه آنها آموزشی و درست کردن زیرساخت هاست مطالبه کند و هم اینکه پلیس خودش هم در حوزه های های آموزشی وارد شود.
کریمی، اجرای برنامه آموزش همگانی در معاونت اجتماعی پلیس استان اصفهان را یکی از اقدامات پلیس در زمینه آموزش برشمرد و گفت : برای این منظور 700 مربی آموزش و تعلیم های لازم را فرا گرفته اند و می توانند از طریق آموزش و پرورش، صدا و سیما و دیگر دستگاه ها به انتقال مفاهیم قانونمداری به شهروندان بپردازند.
وی تصریح کرد : در نهایت پلیس می تواند با همپوشانی و کمک سایر دستگاه ها به ارتقای قانون پذیری و جلوگیری از قانون گریزی در جامعه اقدام کند.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.