محمد صادقی ریاحی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تنش های روزهای اخیر در بازار میوه کم شده است، افزود: بستن مرزها برای جلوگیری از صادرات گوجه، سیب زمینی و پیاز و فعالیت مجدد کامیون داران، تاثیر مثبتی بر بازار میوه و تره بار داشته است.
وی با اشاره به نرخ میوه های فصلی گفت: قیمت میوه های فصلی بین 20 تا 30 درصد کاهش پیدا کرده است.
نایب رییس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان یادآور شد: صادرات بی رویه میوه و تره بار به دیگر کشورها، افزایش نرخ کرایه حمل و نقل بار و جابه جایی کامیون ها سبب افزایش قیمت محصولات شده بود.
وی با بیان اینکه روند صعودی حاکم بر بازار میوه اکنون به نصف رسیده و نرخ ها متعادل شده است، افزود: با شکست قیمت ها، رکود در بازار میوه کاهش پیدا کرده است.
صادقی ریاحی با اشاره به اینکه با شروع فصل پاییز تقاضا برای خرید نارنگی افزایش پیدا می کند، اظهار داشت: در حال حاضر نارنگی با قیمت متعادل و نرخ 20 تا 50 هزار ریال در بازار عرضه می شود.
وی با بیان اینکه چند روز گذشته نرخ گوجه فرنگی در بازار تابع جو روانی شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر با کاهش قیمت گوجه فرنگی در بازار، قیمت این محصول به هر کیلوگرم 25 تا 38 هزار ریال رسیده است.
نایب رییس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان ابراز امیدواری کرد که کاهش قیمت میوه و تره بار در بازار ادامه دار باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود میوه در بازار اصفهان مواجه نیستیم، اظهار داشت: در صورت کنترل صادرات و ساماندهی برداشت کشاورزان و عدم سرمازدگی محصولات، در بازار کمبود میوه نخواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، حدود 900 غرفه در بازار میوه و تره بار اصفهان مشغول فعالیت اند که از این تعداد 450 غرفه دارای جواز کسب هستند.
9913/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.