سردار مجتبی شیروانیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا پیشرفت فیزیکی این موزه را 90 درصد و زیربنای آن را هشت هزار متر مربع اعلام و اظهار امیدواری کرد با تخصیص این اعتبار نسبت به تکمیل مرحله اول موزه اقدام شود.
وی به کارکردهای از جمله فرهنگی و اجتماعی این موزه اشاره و اضافه کرد : مرحله دوم این موزه 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ادامه تکمیل آن منوط به اتمام بخش نخست است.
وی اظهارداشت: عملیات اجرایی مرحله سوم موزه دفاع مقدس استان شامل توقفگاه طبقاتی و سه سالن است که به دلیل کمبود نقدینگی هنوز آغاز نشده است.
شیروانیان با اشاره به همجواری این موزه با باغ غدیر اضافه کرد : باغ غدیر از جمله پارک ها و مجموعه های تفریحی اصفهان همواره مورد توجه شهروندان است که آنان پس از حضور در آن کنجکاوانه علاقمند به حضور در موزه خواهند شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس اصفهان تاکید کرد که موزه دفاع مقدس اکنون محلی برای جوانان و فعالان فرهنگی است و دوستداران فعالیت در این عرصه ها می توانند از آن محیط بهره ببرند.
به گزارش ایرنا، مرحله اول گام اول موزه دفاع مقدس استان اصفهان ماه بهمن سال گذشته همزمان با دهه فجر توسط رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
کلنگ این باغ موزه در سال 76 به زمین زده شد ولی با تغییرات دولت ها از نیمه دوم سال 89 کار ساخت و ساز این موزه تعطیل شد.
حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت، بیان رشادت ها و ایثار رزمندگان ، معرفی و تبیین نقش و سیره شهدا و ایثارگران و خانواده آنان، تبیین نقش و عملکرد نیروهای مسلح از مهمترین اهداف احداث مجموعه فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس است.
استان اصفهان در دوران دفاع مقدس 23 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
/6026/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.