اصغر هدایت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سیستم هوشمند مواد مخدر و روان گردان‌ها جزیره ای عمل نمی‌کند و به صورت منظم و پیوسته به ترویج اینگونه باورها در جامعه به منظور اغفال و به دام کشاندن جوانان می پردازد.
وی بر آگاه‌سازی و اطلاع‌ رسانی در عرصه مضرات و تاثیرات جسمی، روحی و اجتماعی مصرف مواد مخدر تاکید کرد و گفت: باید نگرش جامعه نسبت به مواد مخدر به عنوان یک موضوع جدی و تهدید بزرگ تغییر کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا باید از ظرفیت تمام بخش ها از خانواده، مدرسه، روحانیان، خیرین و سازمان های مردم نهاد برای آگاهی بخشی جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان بیشتر استفاده شود.
هدایت اجتماعی کردن مبارزه با این بلای خانمان برانداز را مهمترین راهکار مقابله با این آسیب اجتماعی توسط ستاد مبارزه با موادمخدر ذکر و اضافه کرد : یکی از مصوبات 24 گانه طرح کاهش آسیب های مواد مخدر که در پی سفر اخیر وزیر کشور به این استان به تصویب رسید به این موضوع اختصاص یافته است.
وی ادامه داد : بر اساس این مصوبه باید فضایی برای ایفای نقش گروه های مرجع مانند اصحاب فرهنگ و هنر، کارگردانان و تهیه کنندگان صدا و سیما، اعضای شوراهای شهر و روستا، دهیارها، فرمانداران و بخشداران و دیگر بخش ها برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی اختصاص یابد.
براساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان، اکنون در این استان یکصد هزار معتاد وجود دارد که 10 درصد از آنها را زنان تشکیل می دهند.
نرخ شیوع اعتیاد در استان اصفهان کمتر از میانگین کشور و بیشتر از نرخ رشد جمعیت است.
54 درصد جرائم زندانیان استان مرتبط با مواد مخدر است.
/6026/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.