غلامحسین زاهدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا سهم این استان برای اعزام زائران در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را نامحدود اعلام کرد و افزود : برای این امر محدودیتی تعریف نشده است.
وی اظهارداشت : تاکنون دست کم سه هزار و 500 نفر از مردم استان برای شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه ستاد مرکزی اربعین حسینی 'سماح' نامنویسی کردند.
مدیرکل حج و زیارت اصفهان ادامه داد : ثبت‌ نام متقاضیان برای حضور در حماسه عظیم اربعین حسینی(ع) از پنجم ماه مهر آغاز شده و تا یک هفته قبل از برگزاری این آیین معنوی ادامه خواهد داشت.
زاهدی با بیان این که طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین، هزینه روادید اربعین سال جاری 40 دلار برابر با سه میلیون و 777 هزار ریال تعیین شد، افزود: زائران معادل ریالی هزینه روادید را با نرخ بازار ثانویه پرداخت می کنند.
وی به راه‌اندازی دفتر کنسولگری موقت عراق در ایران اشاره و اضافه کرد : روادید زائران از 2 روز آینده در اصفهان صادر می‌شود و در این راستا به شهروندان توصیه می‌شود که تنها از راه قانونی نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند.
به گفته وی کار صدور روادید از دهم ماه مهر برای زائران اربعین از سوی کنسولگری عراق در اصفهان آغاز می شود.
وی اضافه کرد : مدت ویزاهای صادر شده برای زائران اربعین سه ماهه است اما سقف مدت اقامت آنان در کشور عراق از زمان ورود به مدت یک ماه خواهد بود.
متقاضیان حضور در پیاده روی زیارت اربعین 97 می توانند با مراجعه مستقیم به سامانه 'سماح' به نشانی ‏www.samah.haj.ir و یا از طریق هر یک از دفاتر زیارتی مجاز ، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند .
194 دفتر زیارتی در استان اصفهان زیر نظر حج و زیارت فعالیت می کنند که از این تعداد 127 دفتر در شهر اصفهان قرار دارد.
سال گذشته 60 هزار زائر اربعین از این استان در سامانه سماح ثبت نام کردند.
/6026/ 7150 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.