به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، مدیرعامل این شرکت روز شنبه، بیشترین کاربرد تیرآهن (H30 ) را در سازه های صنعتی و ساختمان سازی های مرتفع در کلان شهرها عنوان کرد و گفت: کارگاه نورد 650 ذوب آهن توان تولید 650 هزار تن محصول ترکیبی از مقاطع مختلف از جمله ریل و انواع مقاطع سنگین را دارد.
منصور یزدی زاده با بیان اینکه تیرآهن H30 جایگزین تیرورق می شود افزود : این محصول به روش نوردی در ذوب آهن اصفهان تولید شده و در مقایسه با تیرورق این حُسن را دارد که به صورت پیوسته و بدون دخالت دست ، تولید می شود و از مقاومت بیشتری برخوردار است.
وی اظهار داشت : با تولید این محصول علاوه بر تسریع در ساخت سازه و ایمنی بالاتر در مقابل زلزله و حوداث غیرمترقبه ، حدود 30 درصد هزینه تمام شده کاهش پیدا می کند.
یزدی زاده گفت : این محصول در گذشته از طریق واردات تامین و یا از تیر ورق غیر استاندارد که ایمنی ساختمان را کاهش می داد ، استفاده می شد.
وی با اشاره به اینکه تولید تیرآهن اچ سنگین در ذوب آهن اصفهان ، ضامن ایمنی در صنعت ساختمان کشورنیز هست افزود : بعد از تولید ریل U33 و UIC60 در کارگاه نورد 650 ذوب آهن ، تیرآهن H30 نیز در این کارگاه تولید شد که فاز دوم توسعه این کارگاه محسوب می شود .
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه نیاز سالانه بازار داخلی به مقاطع سنگین ساختمانی حدود 700 تا 800 هزارتن برآورد می شود، افزود : نورد 650 ذوب آهن همراه با نورد 500 این شرکت قادر به تامین نیاز بازار داخلی به مقاطع سنگین است.
وی گفت: برای صادرات آن هم برنامه ریزی شده و کشورهای اروپایی از جمله خریداران اصلی مقاطع سنگین ذوب آهن هستند.
شرکت ذوب آهن با ظرفیت تولید 2.8 میلیون تن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.