منصور شیشه فروش روز شنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان افزود : آموزش و اطلاع رسانی صحیح و به هنگام در جلوگیری از ایجاد بحران در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه بسیار مهم است و نقشی تاثیرگذار دارد.
وی وقوع هر حادثه را در کشور و استان محتمل دانست و اظهارداشت : فراگیری دانش مقابله با بحران پس از بروز حوادث غیر مترقبه موجب ایجاد آرامش در جامعه و اقدام برنامه های صحیح و اصولی جهت امدادرسانی به آسیب دیدگان می شود و از تشدید بحران در چنین مواقعی جلوگیری می کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان چرخه اطلارسانی هدفمند را نیاز ضروری زمان وقوع حوادث غیر مترقبه و بحرانی دانست و خاطرنشان کرد: این چرخه اطلاع رسانی قبل و بعد از وقوع حوادث با ارائه اطلاعات صحیح، نقش مهمی در ارتقای آگاهی شهروندان برای مقابله با بحران و آرامش جامعه دارد.
وی با بیان این که رویکرد مدیریت بحران استانداری اصفهان ارائه آموزش و ارتقای سطح آگاهی مردم برای مقابله با حوادث و افزایش آمادگی آنها برای رویارویی با حوادث غیر مترقبه است، گفت : امسال 500 هزار کارگر استان آموزش های لازم برای مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی را فرا می گیرند.
شیشه فروش با اشاره به این که چنین برنامه هایی برای کارمندان در نظر گرفته شد، افزود: همچنین هشت آذر امسال دانش آموزان استان با شرکت در رزمایشی، چگونگی پناه گرفتن در زمان وقوع زلزله را آموزش می بینند.
وی با بیان اشاره به اینکه 50 دستگاه شتاب نگار در نقاط مختلف استان نصب و راه اندازی شده است، گفت: لرزه خیزی شهرستان های کاشان، نایین، شهرضا و اصفهان انجام شده و مسئولیت هر یک از دستگاه های اجرایی در صورت بروز حوادث طبیعی و غیرمترقبه مشخص و به هریک از آن ها ابلاغ شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد : مطالعات خطرپذیری شهرها و روستاهای این استان انجام و برای اتخاذ راهبردهای مناسب برای مقابله با این خطرها به دستگاه های ذیربط اعلام شده است.
وی تاکید کرد : مطالعات حوادث طبیعی و غیرمترقبه پسوند طرح های تفضیلی شهرهای استان است و این طرح ها برای تصویب باید این نوع مطالعات را به همراه داشته باشند.
شیشه فروش با اشاره به اینکه استان اصفهان معین تهران در صورت بروز حوادث طبیعی از جمله زلزله و سیل است، گفت: دستگاه های اجرایی باید با تجهیز امکانات و وسایل لازم برای نقش آفرینی در مسئولیت خطیر آمادگی لازم را داشته باشند.
وی از انجام مطالعات طرح های آبخیزداری در یک و نیم میلیون هکتار زمین های استان اصفهان خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح ها 300 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: راهبردهای لازم برای پیشگیری از وقوع سیل و هدایت روان آب ها اتخاذ و طی هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط از جمله شهرداری ها تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
/6026/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.