به گزارش ایرنا، فریدون الهیاری که روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی گردشگری در هتل آسمان اصفهان سخن می گفت به آمار گردشگران خارجی وارد شده به این استان طی مدت یاد شده اشاره ای نکرد.
وی در عین حال میانگین رشد ورود گردشگران خارجی به کشور را 12 درصد اعلام کرد و افزود: میانگین ورود گردشگر خارجی به استان اصفهان بیش از کشور است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اقدامات مهمی در راستای توسعه گردشگری انجام داده است، گفت: خروج صنعت گردشگری از شمول نظام صنفی یکی از اقدام های دولت در این راستا بوده است.
الهیاری با اشاره به ضرورت صنعت گردشگری و سهم و جایگاه آن در اقتصاد دنیا اظهارداشت: براساس اعلام برخی از کارشناسان این صنعت در بین سه صنعت برتر دنیا قرار دارد.
وی گفت: صنعت گردشگری به لحاظ ظرفیت، اشتغال و درآمد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: ایران در بین 10 کشور برتر جهان که از ظرفیت های گردشگری برخوردارند، قرار دارد و در این بین استان اصفهان به لحاظ موقعیت منطقه ای از جایگاه ممتازی برخوردار است.
وی با اشاره به زیرساخت بازارهای گردشگری ادامه داد: مشکلات و محدودیت هایی در حوزه زیر ساخت بازارهای گردشگری وجود دارد که باید برای برطرف کردن مشکلات آن تلاش کنیم.
الهیاری تصریح کرد: عمده حوزه های گردشگری فعال، فرهنگی و تاریخی، طبیعی و زیارتی است که سهم عمده گردشگری کشور در این سه بخش جای گرفته است.
وی با اشاره به اینکه کشورمان در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ظرفیت های بزرگی برخوردار است که باید به آن ها توجه کنیم، اظهارداشت: با توسعه زیر ساخت های این صنعت باید موج گسترده ای از گردشگران دنیا را به اصفهان جذب کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان میراث فرهنگی طی سال های اخیر افزود: ثبت میراث ناملموس مناطق مختلف اصفهان در فهرست آثار ملی یکی از اقدامات مهم در بخش میراث فرهنگی و گردشگری این استان است.
به گفته وی اکنون 115 اثر ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و 15 اثر نیز در مرحله ابلاغ قرار گرفته است.
وی بااشاره به جایگاه گردشگری طبیعت در استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان با 300 اقامتگاه بومگردی فعال، رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داده است.
الهیاری بااشاره به تبدیل خانه های تاریخی به هتل و اقامتگاه های سنتی بیان کرد: با این اقدام قصد داریم بومگردی در مناطق روستایی توسعه پیدا کند.
وی بیان کرد: باید تمرکز جدی بر بازاریابی گردشگری داشته باشیم و با کشورهای آسیای مرکزی، خاورمیانه، قفقاز و شرق آسیا رابطه برقرار کنیم.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات 'وزوان'،'مزدآباد' و 'مون' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
در این استان بیش از 600 خانه تاریخی نیز وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان است.
9913/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.