به گزارش ایرنا، بابک احمدی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از 2 طرح در کاشان افزود: مبنای خطوط ریلی کشور اتصال به مرکزهای بار در طول مسیر می باشد و در صورت تحقق نیافتن این مهم، از سرمایه های ملی به درستی استفاده نشده است.
وی اظهارداشت : حمل و نقل کالا با خطوط راه آهن به نفع صاحبان صنایع بوده و موجب کاهش هزینه های تولیدکنندگان و دولت می شود.
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد : دولت برای سوخت یارانه می پردازد و اگر حمل و نقل جاده ای به ریلی انتقال یابد، موجب مصرف سوخت کمتر و در نتیجه کاهش پرداخت یارانه از سوی دولت خواهد شد.
احمدی تاکید کرد: باید در عرصه جنگ اقتصادی در حد توان با کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، کشور را توانمندتر کنیم که حمل و نقل یکی از شاخص های مهم در این زمینه است زیرا در حوزه صادرات سهم بسزایی دارد.
وی با اشاره به وجود 10 هزار کیلومتر خط ریلی در کشور گفت: نمی توان البته حمل و نقل جاده ای را نادیده گرفت زیرا برخی مسیرها وجود دارد که امکان حمل و نقل ریلی برای آنها ممکن نیست.
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: انتقال حمل و نقل جاده ای به حمل و نقل ریلی راننده ها را بیکار نمی کند، زیرا کشور رو به توسعه بوده و حجم حمل و نقل نیز رو به افزایش می باشد.
به گفته وی پس از انقلاب در زمینه صنایع مادر و پایه ای مانند سیمان، فولاد و همچنین صنایع تبدیلی رشد خوبی داشتیم اما در زمینه صنایع مکمل هنوز با جایگاه مناسب فاصله داریم.
مدیرکل راه آهن اصفهان در این آیین با اشاره به 920 کیلومتر خطوط راه آهن این استان گفت : این رقم با دو خطه کردن مسیر ریلی ایستگاه زرین شهر تا بافق یزد در آینده به یک هزار و 200 کیلومتر خواهد رسید.
سید رضا سادات حسینی افزود: 300 کیلومتر از مجموع 500 کیلومتر خط ریلی ایستگاه زرین شهر- بافق در استان اصفهان قرار دارد و این طرح هم اکنون از پیشرفت 75 درصدی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، طرح خط ریلی و گمرگ اختصاصی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در آیینی با حضور معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.
این طرح ها با صرف 82 میلیارد ریال اعتبار به صورت مشارکتی از سوی راه آهن و شرکت فولاد امیرکبیر اجرایی شد.
کاشان با بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در نزدیکی 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.