علی مراد نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وزن کالاهای صادراتی از گمرک کاشان را بیش از 115 میلیون و 891 هزار کیلوگرم عنوان کرد و افزود: میزان صادرات از نظر وزنی 335 درصد و از نظر ارزی نیز 62 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.
مسئول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان بیان کرد: مواد پی وی سی، گلاب و عرقیات گیاهی، لوله های چدنی و پلیکا، مفتول مسی، لنت ترمز، لبنیات، میلگرد، کولر آبی، گونی، آبلیمو و مواد شوینده از جمله کالاهای صادراتی این شهرستان را تشکیل می دهد.
وی همچنین پلاستیک، ملامین، قالب فلزی، انواع نخ، باسکول، الیاف مصنوعی، ظرف های آرکوپال، آلومینیوم و چینی را از دیگر محصولات صادراتی کاشان به خارج از کشور برشمرد.
نوروز اضافه کرد: اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، استرالیا، آلمان، روسیه، برزیل، بلغارستان، اتریش، هلند، ژاپن، چین، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، آفریقای جنوبی، اوکراین، افغانستان، قطر، آلبانی، کویت، اردن، بحرین، هند، پاکستان، اوگاندا، کنیا، تاجیکستان، ترکمنستان، موزامبیک، قزاقستان، گرجستان، ویتنام، ترکیه، زامبیا، سنگاپور، فنلاند، لبنان، لیتوانی، مالزی و اندونزی کشورهای مقصد کالاهای صادراتی از کاشان هستند.
به گفته وی، بیش از 69 میلیون و 293 هزار کیلوگرم کالا به ارزش بیش از 219 میلیون و 976 هزار دلار کالا سال گذشته از گمرک کاشان به خارج از کشور صادر شده بود.
افزون بر یک هزار و 100 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان کاشان فعال می باشد.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.