به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین استان اصفهان همچنین بر رصد و جلوگیری از ایجاد اختلال سامانه سماح، بیمه حوادث زائران مراسم اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی دقیق از قوانین و مقرارت کشور عراق باید صورت گیرد تا بروز رفتار نیک و اسلامی در زائران ایرانی بیشتر نمایان شود.
وی خواستار اطلاع رسانی بهنگام در خصوص خطرات سفر بیماران و افراد پرخطر، فعال شدن کارگروه های تخصصی، اطلاع رسانی از قوانین خروج از کشور شد و اضافه کرد: ثبت نام زائرین باید از طریق سامانه سماح و سازمان حج و زیارت انجام و با متخلفان برخورد شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی همواره مردمی بوده و باید مردمی بودن آن حفظ شود بر بهره گیری از ظرفیت تشکل های صنفی و مردم نهاد از جمله اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و خیران در برگزاری باشکوه این راهپیمایی تاکید کرد.
وی اظهارداشت: 30 سال پیش که رزمندگان به عشق کربلا به نبرد می پرداختند کسی تصور نمی کرد روزی سفر به کربلا با این عظمت و شکوه و در قالب راهپیمایی عظیم به عنوان یک گردهمایی بزرگ اسلامی و شیعی انجام شود و این دستاوردی بزرگ است.
مهرعلیزاده با اشاره به فعال شدن ستاد اربعین در 24 شهرستان استان اصفهان گفت: جلسات کارگروه ها باید به صورت دقیق و با بررسی مسائل اساسی دنبال شود.
وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، رعایت سنت ها و ارزش های دولت و ملت عراق، مردم محوری، تسهیل گری، مدیریت انتظارات و هماهنگی باید محور فعالیت ها باشد، افزود: ایجاد فضای معنوی و فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات لازم برای زائران الزامی است و نباید از عشق و خلوص آنان در طول سفر کاسته شود.
استاندار اصفهان، هدف قیام امام حسین (ع) را آزادی خواهی، اصلاح امور، استقرار بیشتر ارزش های دینی، امر به معروف و نهی از منکر و ترجیح شهادت با عزت به زندگی با ذلت برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: همه اینها مفاهیمی است که در عین حال که ریشه الهی، اعتقادی و باور دینی دارد در اصلاح امور مردم در طول تاریخ منعکس شده است و تجلی آن پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل یک دولت و حکومت اسلامی ظهور یافت.
مهرعلیزاده به اقدامات تروریستی اهواز و حمله به سفارت ایران در بصره اشاره کرد و افزود: دشمنان حتی در محکوم کردن حادثه ای به این روشنی نیز خصمانه و ضد بشری عمل کردند و اقدام تروریستی روز گذشته در جریان برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز نشان داد که دشمن زبون و پست شده و به دنبال کشتن مردم بی گناه است.
در این جلسه مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری، مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در استان، جانشین سپاه صاحب ‌الزمان، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیر حج و زیارت استان اصفهان گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام شده برای برگزاری باشکوه راهپیمایی عظیم اربعین ارائه کردند.
6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.