به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز یکشنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان در دفتر کارش افزود : بر این اساس خبرنگاران باید قبل از نوشتن هر خبری به میزان خاصیت و ضرر آن برای جامعه بیندیشند.
وی توصیه کرد مطالبی باید در رسانه ها منتشر شود که حافظ منافع و افکار مردم باشد و موجبات تشنج، بی اعتمادی و دلهره را در جامعه فراهم نکند.
امام جمعه اصفهان همچنین با تاکید بر انتشار اخبار مفید برای مردم ، تصریح کرد: مطالب غیرمفید نیاز به گفتن ندارد.
وی یادآور شد : نباید هیچ گونه مطلب و اخبار غیر واقع و دروغ با هرگونه توجیهی برای مردم گفته و منتشر شود.
آیت الله طباطبایی نژاد، توقع جمهوری اسلامی از رسانه ها و خبرنگاران را تکیه بر اخبار موثق و درست ذکر کرد و گفت : خبرنگاران نباید سیاست بازی کنند و هر خبری به نفع مرام خودشان است بگویند و اگر به ضرر است عوض کنند.
وی با تاکید بر رعایت طبقه بندی در بیان و انتشار اخبار بیان کرد : گاهی مواقع لازم است برخی رویدادها به جای انتشار در بین مردم و خبررسانی، پیگیری شود زیرا گاهی این گونه اخبار موجب بی اعتمادی و زیرسوال رفتن مجموع یک صنف خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان سابقه خبر و خبرنگاری را از زمان اسلام ذکر و اضافه کرد : همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند خبر و خبرنگاری در اسلام هم جزو نبض حرکت اسلام بوده است.
وی یادآور شد : دستورات اسلام و رفتار و گفتار ائمه (ع) بوسیله خبر به دست ما رسیده است هرچند در آن زمان هم خبرنگارانی بودند که برخی خبرهای نادرست را به ائمه نسبت می دادند.
جانعلی فتحی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی اصفهان با بیان این که ایرنا رسانه نظام است، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس اخبار بموقع نمازجمعه را از جمله اولویت این رسانه ملی در استان برشمرد.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.