به گزارش ایرنا، رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی هفته هفتم خود را سپری می کند که تیم های اصفهانی حاضر در این مسابقات به یک پیروزی پرگل و شکستی با اختلاف یک گل در برابر تیم های خوزستانی دست یافتند.
براساس این گزارش تیم فولاد مبارکه سپاهان بر خلاف فصل گذشته که وضعیت خوبی در رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور نداشت در مسابقات امسال لیگ برتر فوتبال توانست وضعیتی بر عکس فصل گذشته برای خود رقم می زند.
تیم سپاهان اصفهان با به خدمت گرفتن امیرقلعه نویی به عنوان سرمربی و جذب بازیکنان جدید توانست در رقابت های فصل جاری همراه با پرسپولیس تهران یکی از تیم های بدون باخت این رقابت ها باشد و در صدر جدول این رقابت ها جولان دهد.
در هفته هفتم این رقابت ها طلایی پوشان سپاهان شامگاه جمعه گذشته، میزبان تیم فولاد خوزستان بود که تیم سپاهان در یک بازی سراسر هجومی و تاکتیکی توانست هم نام جنوبی خود را به نتیجه سه بر یک شکست دهد.
در این دیدار بازیکنان سپاهان با یک بازی روان و یک دست به خوبی خود را در زمین پیدا می کردند و با پاس های تک ضرب و سانترهای دقیق توانستند توسط کی روش استنلی ضربه پنالتی، سعید آقایی و ساسان انصاری در دقایق 20،23 و66 به گل برسند و در این میان موقعیت های زیادی را نیز از دست دادند.
فولاد خوزستان که با تغییرات در کادر فنی خود می خواست با هدایت ایلیا استان سرمربی موقت خود از ورزشگاه نقش جهان دست پر به خوزستان برود ناکام ماند و توانست فقط به یک گل در دقیقه 43 توسط لوسیانو پریرا دست یابد.
دراین بین نقش هواداران سپاهان را نیز نباید نادیده گرفت، هوادارانی که از ابتدای این دیدار تا دقیقه 90 وحتی بعد از بازی، بازیکنان و کادرفنی خود را به شدت تشویق کردند که این امر باعث شد تا امیرقلعه نویی در نشست خبری از آنها قدردانی کند و از آنها بخواهد تا از دیدارهای اصفهان در نقش جهان استقبال بیشتری به عمل آورند.
سپاهان با این پیروزی با یک بازی کمتر نسبت به پرسولیس به رده دوم لیگ برتر فوتبال کشور صعود کرد تا برای دیدار بعدی خود در هفته هشتم با نفت مسجد سلیمان این بار نیز در خوزستان آماده شود.
دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن که فصل قبل با سرمربی فعلی سپاهان یعنی امیر قلعه نویی فصل خوبی را سپری کرد، امید نمازی را که سابقه مربی گری درکشور امریکا و تیم ملی ایران را داشت به خدمت گرفت.
ذوب آهن رقابت های فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور را با پیروزی یک بر صفر مقابل نساجی مازندران آغاز کرد و در ادامه رقابت ها توانست فقط به یک پیرزی مقابل ماشین سازی تبریز دست یابد و در مقابل تیم های سپاهان ، پدیده مشهد و استقلال خوزستان بازی های خود را واگذار کرد و با سایپا نیزمساوی شد تا با هشت امتیاز در رده نهم لیگ 16 تیمی برتر فوتبال کشور تا این لحظه جای گیرد.
ذوب آهن اصفهان در آخرین دیدارخود شامگاه شنبه در مقابل دیگر تیم خوزستانی یعنی استقلال خوزستان بازی را فقط با یک گل با ضربه پنالتی واگذار کرد.
در این دیدار در دقیقه 76 بازی ایوب کلانتری بازیکن تیم استقلال خوزستان در محوطه جریمه ذوب آهن سرنگون شد که داور نقطه پنالتی را نشان داد. میثم کریمی از روی نقطه پنالتی تنها گل بازی را برای استقلال خوزستان به ثمر رساند تا نمازی چشم امید به بازی بعدی خود در هفته هشتم با صنعت نفت آبادان درورزشگاه فولاد شهر داشته باشد. نمازی سرمربی ذوب آهن در نشست خبری این دیدارگفت: بیش از 10 موقعیت صد درصد گلزنی روی دروازه استقلال خوزستان خلق کردیم اما متاسفانه استفاده نکردیم زیرا تیم ما مهاجم گلزن ندارد.
این سرمربی که کمتر در باره داوری اظهار نظر می کند نیز گفت: بالاخره یک روز هم داوران پنالتی ‌های ما را می‌گیرند و ذوب آهن به روزهای خوب خودش بازخواهد گشت.
تیم ذوب اهن اصفهان از جمله تیم های لیگ برتری است که خوب و تاکتیکی بازی می کند ولی در فصل جاری فوتبال کشور سه بازیکن اصلی خود یعنی مرتضی تبریزی، مسعود حسن ‌زاده و مجتبی ‌حق دوست را به دلایلی از دست داد تا این تیم با مشکل مهاجم رو به رو شود.
نمازی در ادامه این نشست خبری در این باره نیز اظهارداشت: با چند بازیکن داخلی و خارجی مذاکره کردیم و امیدوارم با اضافه شدن این بازیکنان شرایط تیم بهتر شود.
براساس این گزاش هفته هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور برای فوتبال اصفهان 3 امیتاز بیشتر نداشت که آن هم توسط طلایی پوشان سپاهان به دست آمد.
سپاهان همانند همشهری خود ذوب آهن با چهار قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آید.
این دو تیم هم اکنون در رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور حضور دارند.
ذوب آهن سابقه نایب قهرمانی در چهار دوره این رقابت ها را در کارنامه اش دارد و سپاهان نیز با پنج مقام قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم، به پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران معروف است.
8114/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.