در این مطلب آمده است : بدیهی است اگر انقلاب نشده بود ، جنگی هم پدید نمی ‌آمد . اگر با آمریکا و صدام سازش می ‌کردیم ، جنگ هشت سال به طول نمی ‌انجامید . همین امروز هم اگر جمهوری اسلامی دست بر می‌ داشت و با همه کنار می ‌آمد و اهل معامله بود ، در لبنان ، سوریه ، یمن ، عراق ، فلسطین و حتی نیجریه ، شاید از جنگ‌ ها و در گیری‌ ها کاسته می ‌شد ؛ همان‌ طور که اگر امام حسین علیه‌ السلام (نعوذ بالله) خروج و علیه یزید قیام نمی ‌کرد ، این همه کشته نمی ‌شدند و این همه مصیبت به بار نمی ‌آمد . با یک بیعت و سازش با یزید همه چیز حل می‌ شد . چه بسا به ریاست و سیاست هم می‌ رسید . خانواده‌ اش نیز سالم می ‌ماندند .
اصلا بالاتر ، امام علی علیه ‌السلام (نعوذ بالله) با معاویه کنار می ‌آمد و جنگ صفین رخ نمی ‌داد ؛ با همسر پیامبر و صحابی‌ های او ، طلحه و زبیر ، هماهنگ می‌ شد و جنگ جمل به وجود نمی ‌آمد ؛ با خوارج و افراطی ‌ها و داعشی ‌های آن زمان کاری نداشت ، جنگ نهروان رخ نمی ‌داد و در محراب عبادت به شهادت نمی ‌رسید.
بالاتر از همه ، اگر پیامبر اسلام صلی‌ الله ‌علیه ‌و آله (نعوذ بالله) به بت‌ ها و بت‌ پرستان گیر نمی‌ داد، بیش از هفتاد غزوه و سر یه پیش نمی ‌آمد.
بالا تر و بالا تر از همه (نعوذ بالله) ، اگر خداوند دستور به جهاد و امر به معروف و نهی از منکر و ده‌ ها حکم قیام و اقدام دیگر نمی ‌داد و بر عکس د ستور به تسلیم در مقابل ظالمان و ستمگران می‌ داد و به طور کلی از جنگ نهی می ‌فرمود ، مشکلات ( مستکبران و نظام سلطه در راه چپاول ) حل می ‌شد . دیگر فرعون ‌ها ، موسی ‌ها را متهم نمی‌ کردند که می‌ خواهند مردم مصر را آواره کنند ؛ ملأ و مترفین و مرفهین بی ‌درد به پیامبران تهمت نمی ‌زدند و نمی ‌گفتند ما شما را به فال شوم می‌ گیریم.
بله، این تحلیل لیبرالی و نئولیبرالی که گاه به گوش می‌رسد، برای راحت‌ طلبان بسیار خوب است . این تحلیل هم راحت است ، هم روشنفکران و غرب ‌گرایان از آن خوششان می ‌آید . کافی است انسان راحت چشم ‌ها را ببندد و مغز و قلب خود را یکپارچه تحویل دهد ، عقل را کنار بگذارد و دیگر نبیند و نفهمد یا نخواهد بفهمد که در روز 29 شهریور 59 همزمان از زمین ، هوا و دریا با هماهنگی ابر قدرت ‌ها به جمهوری اسلامی نو پا بدون هیچ دلیلی حمله و صدها شهر و هزاران روستا ویران شد و به اشغال در آمد ؛ نبیند یا نفهمد بمباران شهرها ، بمباران‌ های شیمیایی و اسقاط هواپیمای مسافربری بر فراز دریا با دخالت مستقیم و با همکاری نظام سلطه انجام گرفت ؛ این ‌گونه انسان راحت می ‌تواند نبیند و نفهمد بانی جنگ جهانی اول و دوم و همه جنگ‌ ها (نظام سلطه) ، آمریکا و اسرائیل و بعضی از کشورهای اروپایی هستند . بانی ، مخترع ، تولیدکننده و توزیع‌ کننده همه سلاح ‌های کشتار جمعی ، همان کشور ها هستند . بانی ، مخترع ، تولید کننده و توزیع‌ کننده انواع مواد مخدر چه طبیعی چه صنعتی ، انواع مواد روان ‌گردان ، انواع گروهک ‌ها مثل منافقان ، داعش ، طالبان ، بوکوحرام ، سپاه صحابه و بسیاری از عرفان‌ های کاذب ، فرقه‌ های ضاله و احزاب سیاسی وابسته ، همان کشور ها هستند . بانی اغتشاشات ، جاسوسی ‌ها ، کودتا ها ، انقلاب‌ های مخملی و دخالت ‌ها در انتخابات‌ کشور های جهان همان نظام‌ های سلطه ‌گر غربی هستند ؛ با این همه خود را مظلوم ، صلح ‌طلب ، آزادی‌ خواه ، طرفدار اعتدال و اصلاح و جبهه حق را خشونت‌ طلب ، افراطی و غیر متمدن در رسانه‌ های خود معرفی می ‌کنند.
این نوع تحلیل زیبا که با کمک تعطیل ‌کردن عقل و بستن چشم ‌ها بر حقایق و بی‌ بصیرتی به‌ راحتی قابل دسترسی است ، موجب می ‌شود تا رسانه ‌های غربی و غرب‌ گرا این نوع تحلیلگران را اعتدال ‌گرا ، متمدن ، نواندیش ، تعامل‌ گرا و حتی اندیشمند معرفی کنند ، در انتخابات برای آن ‌ها تبلیغ کنند و چه بسا جایزه صلح نوبل را هم به آن‌ ها بدهند ، فیلم ‌ها یشان را اگر چه مزخرف باشد ، جایزه اسکار و به آن‌ ها بورس تحصیلی بدهند و به آن کشور ها دعوتشان و گرین ‌کارت و تابعیت آن کشور ها را تقدیم شان کنند و نان شان به ظاهر در روغن باشد ؛ بنابراین با کمی بی ‌غیرتی و بی ‌بصیرتی می ‌توانیم بانی جنگ را بشناسیم و به ‌راحتی نظام اسلامی را در همه زمینه‌ ها مقصر بدانیم.
اما خدای متعال را شکر و سپاس می‌ گوییم که ملت ما را با شعار هیهات منّا الذّله ابا عبدالله الحسین عقلانیت ، غیرت ، بصیرت و ولایت عطا فرمود و از چنین تحلیل ‌ها و تحلیلگران دین به دنیا فروش متنفر و بیزار کرد . با لطف خداوند مردم ما به‌ خوبی بانیان جنگ تحمیلی را شناختند و پاسخ دندان‌ شکنی به آن‌ ها دادند ؛ به گونه‌ ای که آنها و سازمان ‌های جهانی ‌شان ، خود، آغاز گر جنگ را رسما معرفی کردند و مردم ما توانستند حقانیت و اقتدار و عزت و شرافت خود را به جهان اثبات کنند .
/6026/7141
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.