به گزارش خبرنگار ایرنا، سید ضیاء هاشمی شامگاه شنبه در دیدار با محسن مهر علیزاده استاندار اصفهان با اشاره به اثرگذاری ارائه دقیق، بهنگام و با تدبیر اطلاعات و داده ها برای کمک به مدیریت درست افکار عمومی و نشر اخبار حقیقی افزود: درج ناقص یا بی توجهی به یک رویداد یا سوژه خبری موجب وارد آمدن آسیب به رسانه می شود و اگر مردم در شرایط بحران به رسانه ای اعتماد نداشته باشند، در شرایط عادی هم این امر رخ نخواهد داد.
وی با تاکید بر نقش مردم در اداره مشکلات، بروز برخی مسائل در کشور را فرصتی با ارزش برای اصلاح مدیریت اجتماعی عنوان کرد و گفت: فضای رسانه ای، محملی مناسب برای مدیریت اجتماعی درست است اما پیش از آن باید اعتماد و زبان مشترکی بین دولت و ملت شکل بگیرد.
هاشمی اظهار داشت: نوع تعامل با مردم در این میان اهمیت بسیاری دارد و بدون حضور آنها، بررسی راهی برای برطرف کردن مشکلات وجود نخواهد داشت.
مدیرعامل ایرنا با اشاره به لزوم بیان ناگفته ها و جلب توجه مردم از سوی رسانه ها اضافه کرد: خشکسالی یا کاهش بارش از چالش ها یا به عبارتی جزو متغییرهایی است که خود را به جامعه انسانی تحمیل می کند اما مقابله و برطرف کردن آنها بدون حضور مردم ممکن نیست.
هاشمی تصریح کرد: در صورت جلب اعتماد مردم، آنها از یکسو برای پیشبرد امور وارد صحنه خواهند شد و از سوی دیگر هزینه ها کاهش و بهره وری افزایش خواهد یافت.
وی با تاکید بر توجیه، آموزش و اطلاع رسانی گفت: مردم نشان داده اند که در صحنه حضور دارند و می توانند اثرگذار باشند اما باید رسانه ای مرجع، متعادل و مورد اعتماد برای اطلاع رسانی بهنگام وارد عمل شود.
به گزارش ایرنا، در این دیدار از محمد سلطانمرادی رئیس پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان اصفهان، تقدیر و جانعلی فتحی بعنوان رئیس جدید این خبرگزاری معارفه شد.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، روز شنبه برای معرفی رئیس جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان، به این استان سفر کرد.

6027/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.