اسرافیل احمدیه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این میزان اعتبار به 672 طرح و واحد تولیدی استان در بخش های عادی صنعت و کشاورزی پرداخت شد.
وی با بیان این که در این مدت سه هزار و 78 واحد تولیدی استان برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند، اظهارداشت : روند پرداخت و ارایه تسهیلات در سال جاری همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد : یک هزار و 564 مورد از این واحدها مربوط به بخش کشاورزی و یک هزار و 514 مورد هم به بخش صنعت، معدن و تجارت اختصاص داشته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان این که سال گذشته حدود چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد، ادامه داد : در سال جاری هم تاکنون حدود 600 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.
وی روند پرداخت تسهیلات رونق تولید توسط بانک‌ها را رضایتبخش دانست و بیان کرد : از سال گذشته تاکنون سیزده هزار و 700 میلیارد ریال تومان تسهیلات مستقیم توسط بانکها به یک هزار و 362 واحد تولیدی پرداخت شده است.
احمدیه با اشاره به این که در این طرح سقفی برای ارایه تسهیلات استان ها به واحدهای تولیدی وجود ندارد، گفت : بانک های عامل هم برای پرداخت این تسهیلات مشکل خاصی ندارند.
واحدهای تولیدی صنعتی، کشاورزی، صنایع تبدیلی، معادن، اصناف و خدماتی که در سال گذشته موفق به ثبت نام برای تسهیلات طرح رونق تولید در سامانه بهین یاب نشدند می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سامانه در قسمت ' فرآیند طرح رونق تولید 96 ' ثبت نام کنند.
سامانه اینترنتی 'بهین یاب' در دولت یازدهم و برای حمایت قانونی و ثبت نام واحدهای تولیدی که خود را مستحق اخذ تسهیلات می دانند، راه اندازی شده است.
اصفهان با بیش از 9 هزار واحد تولیدی ، صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید.
دولت یازدهم در برنامه های اقتصادی خود برای خارج کردن واحدهای تولید از رکود، چندین طرح را به اجرا گذاشت که رونق و رفع موانع تولید و ارایه بسته های حمایتی و تسهیلات مالی به صنایع کوچک و متوسط یکی از آنهاست.
سال گذشته در مجموع حدود 27 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حدود یکهزار و 200 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان در قالب طرح رونق تولید و همچنین بطور مستقیم از سوی بانک ها، پرداخت شد.
6026/7150 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.