** اساس عاشورا جلوگیری از فساد در جامعه است
کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان اساس پیدایش نهضت عاشورا را جلوگیری از فساد در جامعه دانست و گفت : امام حسین (ع) در سخنانی فرمودند، قیام کردم تا وظیفه شرعی خودم را که همانا احیای امر به معروف و نهی از منکر است، اجرا کنم.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان افزود: پیام امر به معروف و نهی از منکر حرکت همه در چارچوب اسلام و تامین زندگی و آخرت مسلمانان بر اساس دین و قرآن است و راهی جز احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود ندارد.
وی بیان کرد: امروز مساله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه منزوی مانده و کسانی که می خواهند این فریضه الهی را انجام دهند، احساس ناامنی کرده و مدعی هستند با آنها برخورد و اهانت می شود.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان اضافه کرد : اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر احیا می شد، شاهد سو استفاده های اقتصادی و فرار سرمایه های میلیاردی از کشور نبودیم.
وی با اشاره به استواری نظام اسلامی بر اصول امامت و امت اسلامی تصریح کرد: نهضت عاشورا یک حادثه صرف تاریخی نبود، بلکه جریان و مکتبی دارای پیام های بسیار ارزشمندی بود که بخشی از آن در سخنان گهربار سید الشهدا (ع) و زیارت عاشورا گفته شده است.
نمازی همچنین احیای امر به معروف و نهی از منکر و اهتمام جامعه توحیدی به نماز را پیام های بسیار مهم قیام عاشورا ذکر کرد و یادآور شد : نماز اصلی ترین عامل بازدازنده انسان ها از گناه، فحشا و فساد است.
6136/8123
** جوانان حضور بیشتری در نمازهای جمعه و جماعت داشته باشند
اردستان - ایرنا - امام جمعه اردستان یکی از هدف های امام حسین (ع) از قیام عاشورا را اقامه نماز ذکر کرد و حضور بیشتر جوانان این شهرستان در آیین های نمازهای جمعه و جماعت را خواستار شد.
حجت الاسلام حسن دهشیری در نماز جمعه این هفته اردستان گفت : حضور جوانان در عزاداری های دهه نخست محرم چمشگیر بود که امید می رود با بصیرت همراه بوده و راه امام حسین (ع) از سوی نسل جدید بیش از پیش پیگیری شود.
وی با قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری آیین های عزاداری سید الشهدا (ع)، یازدهم محرم و آغاز حرکت اسرای کربلا را به ساحت حضرت امام زمان (عج) تسلیت گفت.
امام جمعه اردستان در ادامه به 31 شهریورماه، آغاز هفته دفاع مقدس اشاره و از شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده آنان قدردانی کرد.
وی با اشاره به آغاز تحصیلی جدید تصریح کرد : یک چهارم جمعیت کشور با بازگشایی مدرسه ها و دانشگاه ها فعالیت خود را از سر خواهند گرفت اما آموزگاران و استادان باید این جمعیت را برای مدیریت کشور به خوبی تربیت کنند.
دهشیری اضافه کرد: فرهنگیان انسان های نجیب و صبوری هستند که حقوق آنها از برخی کارمندان کمتر است و انتظار می رود تا دولتمردان به فکر تامین نیازهای این قشر باشند.
7431/8123
** قیام های امروز علیه ستم از نهضت امام حسین (ع) الهام می گیرد
آران و بیدگل - ایرنا - امام جمعه آران و بیدگل گفت : قیام های امروز در جهان علیه ستم الهام گرفته از نهضت امام حسین (ع) است و انقلاب اسلامی ایران نیز جلوه ای از همان انقلاب حسینی بود.
آیت الله سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: ملت به رهبری امام خمینی (ره) با الهام از قیام سیدالشهدا (ع) علیه نظام طاغوتی زمان خود قیام کرده، ریشه ستم را برچیدند و نشان دادند که مانند امام خود در مقابل ستم سکوت نمی کنند.
وی در ادامه با اشاره به یازدهم محرم، روز اسارت اهل بیت بیان کرد: مرحله اسارت اهل بیت ابا عبدالله (ع) در کنار شهادت ایشان، مرحله مهمی از نهضت عاشورا بود که پیام های مهمی هم داشت.
امام جمعه آران و بیدگل اضافه کرد : اگر مرحله سفر و اسارت اهل بیت (ع) نبود، نهضت عاشورا به نتیجه نمی رسید چرا که هر نهضت بدون پیامی در لا به لای صفحه های تاریخ گم می شود.
وی همچنین با قدردانی از هیات های مذهبی آران و بیدگل برای برگزاری آیین های پرشور عزاداری در دهه نخست محرم عنوان کرد: نقش هیات های مذهبی در بحبوحه انقلاب اسلامی هم بسیار پررنگ بود و این هیات ها در صف نخست نهضت علیه طاغوت بودند.
موسوی در ادامه با اشاره به راه اندازی جنگ اقتصادی علیه ایران از سوی استکبار جهانی تصریح کرد: مسئولان نظام باید عزم خود را جهت برطرف شدن مشکلات جزم کنند و از تهدیدهای توخالی دشمن نترسند.
7472/8123
**الگوی رزمندگان در دفاع مقدس شهدای کربلا بود
گلپایگان - ایرنا- امام جمعه موقت گلپایگان گفت: رزمندگان در دفاع مقدس با توکل به خداوند، رشادت و ایثار، تمسک به اهل بیت(ع) و با الگوی گیری از شهدای کربلا مقابل دشمن بعثی متجاوز عراق به پیروزی رسیدند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی شیخ علی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گلپایگان در محل مصلای این شهر با گرامیداشت دفاع مقدس با اشاره این که در جنگ تحمیلی رژیم عراق با پشتیبانی دیگر کشورهای قدرتمند و با تمام توان و تجهیزات کافی به کشورمان حمله کرد و در ابتدا موفق شد بخش کوچکی از میهن اسلامی را به تصرف خود درآورد، افزود : اما با ایستادگی و جانفشانی رزمندگان، تقدیم شهدا و حمایت های مردمی در پایان جنگ حتی یک وجب از خاک کشورمان در تصرف دشمن باقی نماند.
وی با اشاره به این که دشمنی مستکبران با نظام اسلامی پس از شکست در جنگ تحمیلی پایان نیافت، افزود: امروز دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی است.
امام جمعه موقت گلپایگان با اشاره به این که برخی در برهه کنونی که کشور در حال جنگ اقتصادی با دشمن است با عمل ناپسند خود به دنبال احتکار و گرانفروشی کالاهای مورد نیاز مردم هستند ، تاکید کرد: در جنگ اقتصادی همه باید با تاسی به شهدای گرانقدر، الگو گیری از رزمندگان اسلامی و با مدیریت صحیح اقتصادی و همدلی بیشتر، دشمن را در این جنگ همچون جنگ تحمیلی ناکام کنیم.
شهرستان گلپایگان با بیش از 90 هزار جمعیت در 180 کیلومتر ی شمال غرب اصفهان قرار دارد.
/7138
**دفاع مقدس شکست استکبار را به نمایش گذاشت
خور و بیابانک - ایرنا- امام جمعه خور و بیابانک گفت : در دفاع مقدس رشادت های شهدا و رزمندگان و شکست دشمنان انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در نماز جمعه شهر خور در جوار امامزاده سید داود (ع) بر ضرورت حفظ وحدت و هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان تاکید کرد و افزود: همه باید از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پاسداری کنیم.
وی بیان کرد : برخی ها می خواهند این ایثار و مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس را کم رنگ جلوه دهند این درحالی است که تنها در این دوران بود که حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار نشد.
امام جمعه خور و بیابانک خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در هشت سال دفاع مقدس مقابل عزم و اراده ملت ایران شکست خورد.
مهدی نژاد افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آن چه در طول دوران هشت سال دفاع مقدس سبب پیروزی اسلام شد ، تنها راه مقابله با توطئه های دشمن است.
خوروبیابانک با 12هزارکیلومترمربع وسعت و جمعیتی بالغ بر 20هزار نفر در 420 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.
9860
** ایثار و شهادت تنها راه مقابله با توطئه های دشمن است
نایین - ایرنا - امام جمعه نایین گفت : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آن چه در طول دوران هشت سال دفاع مقدس سبب پیروزی اسلام شد ، تنها راه مقابله با توطئه های دشمن است
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی سجادی در نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سید علی(ع)، افزود : رهبری فرمودند، جنگ تحمیلی برای این اتفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد اگر دشمن بعثی و محرکینش خاطر جمع نبودند که سر چند روز به تهران خواهند رسید این جنگ انجام نمی گرفت.
وی اضافه کرد : امروز دیگر جنگ نظامی وجود ندارد بلکه جنگ اقتصادی است و اگر دشمن در جنگ اقتصادی از ما ضعف ببیند موجب تشدید دشمنی ها و باعث فشار و تحریم اقتصادی بیشتر خواهد شد.
امام جمعه نایین تصریح کرد : ما در دوران دفاع مقدس از نظر نظامی، امنیتی و اقتصادی ضعیف بودیم و چندین کشور علیه یک کشور بسیج شده بودند اما با الگوگیری از پیام عاشورا در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کرده و پیروز شدیم و زیر بار ذلت نرفتیم.
وی بیان داشت : امروز به مراتب قویتر از دفاع مقدس هستیم و دشمن هرگز توان رویارویی با ما در جنگ نظامی را ندارد.
به تاکد وی دشمن به دنبال ایجاد جنگ تبلیغاتی و رسانه ای، ایجاد ترس و وحشت در مردم است.
شهرستان نایین در140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
7136
**منزلت معلم به اندازه مقام پیامبران است
داران -ایرنا- امام جمعه داران گفت : شان و منزلت معلم به اندازه مقام والای پیامبران است.
به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر داران با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید افزود : محتوای تربیتی آموزش و پرورش باید بر اساس قرآن، فطرت و عقل سلیم باشد.
وی با تاکید بر ضرورت اهلیت برنامه ریزان سیستم آموزش و پرورش گفت: کسانی که در این عرصه خطیر قانونی را تعیین می کنند باید بدانند معلمان و دانش آموزان شایسته دریافت مبانی الهی و اخلاقی هستند و نه تراوش های ذهنی برخی دانشمندانی که در پی اجرای سند 2030 در کشور ما بودند.
امام جمعه داران با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس ادامه داد : شهادت طلبی و بصیرت سیاسی دو شاخصه مهم کسانی است که در تاریخ دفاع مقدس حضور مقتدرانه داشتند.
سیاوشی بیان کرد : بر اساس منویات رهبر انقلاب اسلامی دولت باید مقتدرانه بر سر کار بماند و با بهره مندی از بصیرت دینی مشکلات و نابسامانی های اقتصادی را حل کند.
سیاوشی با بیان این که فرماندهان اقتصادی باید از روحیه ولایت پذیری و غیرت دینی برخوردار باشند، افزود : دولت باید در راستای تسریع مشکلات اقتصادی از صاحبنظران و دلسوزان مشورت بگیرد.
امام جمعه داران خاطرنشان کرد : در دوران دفاع مقدس گاهی پیش می آمد که فرماندهان چندین شب نمی خوابیدند به طور یقین برای نتیجه بخش بودن تلاش ها به همت، کار جهادی و خلاقیت و تفکر نیاز داریم.
9861
**مهارت آموزی در نظام آموزشی مورد توجه قرار گیرد
تیران و کرون - ایرنا - امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: مهارت آموزی و رشد سرمایه انسانی در نظام آموزشی و پرورشی باید برای اعتلای کشور مورد توجه باشد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در نماز جمعه تیران افزود: آغاز فصل تحصیلی و فعالیت دانش آموزان و معلمان یک فرصت طلایی برای رشد و اعتلای کشور است و باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری خاصی برای سرمایه های انسانی بشود.
وی بیان کرد : آینده توسعه یافته کشور با سرمایه های انسانی متخصص و متعهد محقق می شود و متولیان نظام آموزشی کشور برای آینده جامعه باید فعالیت و اقدامات فعلی خود را با کیفیت و مطلوبیت در حال حاضر دنبال کنند.
امام جمعه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و دانشگاه ها مهمترین مراکز برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور هستند که کیفیت عملکرد امروز آن ها آینده موثر و روبه پیشرفت را رقم می زند.
7121/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.