سید رحمان دانیالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود یک سوم حیات وحش ایران در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان زیست می کنند که بیشترین این حیوانات شامل آهو، کل، بز، قوچ و میش وجبیر است.
دانیالی با اشاره به لزوم توسعه مناطق حفاظت شده استان اصفهان افزود: هم اینک 11 درصد خاک این استان حفاظت شده است که این وسعت باید حداقل به 17 درصد برسد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به معضلات و مشکلات محیط زیست استان اصفهان گفت: آلودگی هوا ، تخریب گونه های گیاهی و جانوری، حقابه زیست محیطی، آتش سوزی مراتع و بی توجهی به منابع انرژی از مهمترین معضلات محیط زیست این استان است.
وی تصریح کرد: کاهش این مشکلات و معضلات جز با مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی میسر نیست چون فقط دولت به تنهایی وظیفه حفاظت از محیط زیست را ندارد و همه باید مشارکت کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین با اشاره به توسعه گردشگری اکوتوریسم از طریق ظرفیت های مناطق حفاظت شده گفت: رسانه ها می توانند در این بخش با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی پیشگام باشند ودر توسعه فرهنگ محیط زیست اثرگذاری مشارکت بیشتری داشته باشند.
استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی ، 2 پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده ، 11 منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین المللی است.
8114/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.