به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز دوشنبه در دیدار رئیس و معاونان آموزش و پرورش کاشان بیان کرد: این مجموعه به ویژه کار آموزگاران در تربیت دانش آموزان بسیار حساس است و از همین رو نیز امام خمینی (ره) تعلیم و تربیت را شغل انبیا دانستند.
وی نقش آموزش و پرورش را بسیار سازنده دانست و افزود: این نقش در دوران ابتدایی از حساسیت بیشتری برخوردار است و دوره پایه تربیتی مهمی برای دانش آموز محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان اضافه کرد: تربیت و آموزش انسان ها به دوره های طفولیت تا هفت سالگی، هفت تا 14 سالگی، 14 تا 21 سالگی و 21 سال به بالا تقسیم می شود که در دوره نخست نیازی به آموزش های تحمیلی نیست و آموزش مورد نیاز را از رفتار پدر، مادر و سایر اعضای خانواده دریافت می کند.
وی ادامه داد: افراد در دوره دوم نیازمند بیشترین آموزش ها هستند، بنیان و پایه آموزشی نیز از دوره ابتدایی در مدرسه ها شکل می گیرد و از این رو آموزگاران باید با خوشرویی با کودکان برخورد کنند تا در یاد آنها بهترین ها ثبت شود.
آیت الله نمازی در ادامه به نزدیکی تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: مکتب عاشورا سرمایه جاودانی برای تربیت نسل ها است و پیام های این قیام زمینه رشد و آگاهی آحاد مردم را موجب می شود و با توجه به همزمانی ماه محرم با آغاز سال تحصیلی جدید، آموزگاران از مفاهیم مرتبط برای انتقال به نسل جدید بهره بگیرند.
وی یکی از مهمترین پیام های عاشورای حسینی را حفظ وحدت امت دانست و تاکید کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی، وجود اختلاف بین گروه ها و جناح های سیاسی برای کشور سم است.
به گزارش ایرنا، مقنی نصرآبادی رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان در ابتدای این دیدار به جمعیت 58 هزار نفری دانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی جدید، کمبود نیروی آموزشی، تحمیل جمعیت دانش آموزی اتباع به این منطقه، فعالیت مدرسه های حمایتی، طرح سما، ساماندهی و جذب نیروی انسانی اشاره کرد.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.