محمدرضا رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایش های آئینی ریشه در دین و مذهب مردم دارد ولی دغدغه مسئولان ما نیست.
وی اظهار داشت: همانطور که در مناسبت های شاد، نمایش های طنز اجرا و فضای فرحبخش برای مردم ایجاد می شود انتظار می رود مسئولان به مناسبت های مذهبی بخصوص ماه های محرم، صفر و رمضان نیز توجه کنند و در این زمینه فعال باشند.
رفیعی با بیان اینکه نمایش های مذهبی نیاز به حامی دارد، گفت: در اصفهان بلیت فروشی برای اینگونه کارها هنوز جا نیافته است در صورتی که در تهران با آن که تعداد نمایش های مذهبی کم است، برای دیدن اینگونه نمایش ها بلیت فروشی می شود.
رفیعی، درآمدزایی برای تحصیل کرده های رشته نمایش را مهم عنوان کرد و افزود: این قشر از هنرمندان چون مجبور به درآمدزایی هستند به سمت تئاتر مذهبی نمی روند و کار طنز می کنند.
وی اظهار عقیده کرد: در برخی موارد طنز نیز به سمت لودگی می رود و اثرات جبران ناپذیری در فرهنگ جامعه می گذارد.
وی تصریح کرد: برای این هنرمندان تحصیلکرده باید شرایط اجرای نمایش های تکنیکی و پرمفهوم که پیام های تربیتی و آموزشی خوبی برای جامعه داشته باشد، فراهم شود.
این کارگردان نمایش های آیینی با بیان اینکه برنامه ریزی مشخصی برای اجرای نمایش آیینی در ماه رمضان گذشته در اصفهان وجود نداشت، گفت: تاکنون در ماه محرم نیز نمایشی اجرا نشده است و باید دید در دهه دوم محرم چه می شود.
رفیعی خاطرنشان کرد: نمایش های آیینی و مذهبی در بُعد فرهنگ سازی بر جامعه تاثیر بسزایی دارد و باید از این فرصت برای جوانان بهره برد.
این کارگردان نمایش همچنین تصریح کرد: تئاتر اصفهان بشکل عملی حمایت مسؤولان را می طلبد و این حمایت می تواند باعث شکوفایی هنر تئاتر در بخش های مختلف شود.
به گزارش ایرنا، محمدرضا رفیعی نمایش هایی همچون 'واقعه در واقعه'، 'رویای جنان' و
'از خلقت تا ظهور' را نیز در بخش کارگردانی در کارنامه خود دارد.
6027/8114
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.