به گزارش ایرنا، هادی منوچهری روز یکشنبه در نشست خبری ستاد مهر سال تحصیلی 98-97 ، فعالیت گروه هایی با عنوان تاکسی اینترنتی در کلانشهر اصفهان را غیر قانونی دانست و افزود: براساس قانون، مدیریت و نظارت بر خودروهای حمل و نقل درون شهری بر عهده شهرداری ها است اما تاکسی های اینترنتی، مجوزی از شهرداری دریافت نکرده اند و زیر نظر این نهاد نیستند.
وی اظهارداشت: تاکسی اینترنتی عنوان نادرستی است زیرا استفاده از عنوان تاکسی برای حمل و نقل شهروندان بار حقوقی دارد و باید برای آنها از عنوان مسافربران شخصی اینترنتی استفاده کرد.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی اصفهان بیان کرد: مسافربران شخصی اینترنتی از 2 سال گذشته در ایران و یک سال گذشته در اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده اند که در این خصوص اقدام های قانونی انجام شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده و نیازمند حمایت مسئولان ذیربط است.
وی ادامه داد: کارگروهی برای مقابله با مسافربران شخصی اینترنتی در سازمان تاکسیرانی اصفهان راه اندازی شده است اما برای حل مشکلاتی که در این راستا وجود دارد به همکاری سایر سازمان های ذیربط نیاز داریم.
منوچهری در ادامه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی ستاد مهر هماهنگی برای تسهیل امور مربوط به عبور و مرور و حمل و نقل است و سازمان تاکسیرانی اصفهان از یکم تا 15 مهر همکاری ویژه ای را در راستای روان سازی ترافیک این شهر خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان افزود: بخش عمده کار سازمان تاکسیرانی بررسی و بازرسی وضعیت سرویس مدارس، ظرفیت خودروها، صدور مجوز و مدارک برای رانندگان سرویس مدارس و وضعیت پوشش آنها است.
وی با بیان اینکه اصفهان پس از تهران و مشهد سومین استان بیشترین سرویس مدارس را دارا است، ادامه داد: حدود 72 هزار دانش آموز اصفهانی در قالب 50 شرکت حمل و نقل از سرویس مدارس استفاده می کنند.
منوچهری درباره قیمت سرویس مدارس در سال جاری بیان کرد: امسال نرخ سرویس مدارس دانش آموزی نسبت به سال گذشته 12درصد افزایش می یابد.

** 50 درصد اتوبوس های اصفهان 10 سال به بالا سن دارند
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اصفهان در این جلسه با اشاره به فرسودگی اتوبوس های شهر اصفهان بیان کرد: قدمت استفاده 50 درصد از اتوبوس های اصفهان 10سال به بالا است.
قدرت الله افتخاری گفت: ناوگان اتوبوسرانی اصفهان با بیش از یک هزار و 300 دستگاه از اول مهر به شهروندان خدمات رسانی می کند که از این تعداد 750 دستگاه اتوبوس در اختیار شرکت واحد و 650 دستگاه اتوبوس در اختیار بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه طبق سنوات گذشته برآورد جابه جایی مسافر با اتوبوس روزانه 650هزار مسافر است، افزود: به رغم روند نزولی جا به جایی مسافر با اتوبوس طی 6 ماه منتهی به اردیبهشت امسال اما شاهد افزایش یک درصد مسافر اتوبوسرانی و افزایش 35 درصدی مسافر با اتوبوس تندرو بوده ایم.
9913/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.