احمد شاهین فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تئاتر اصفهان نسبت به گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده است و مردم نسبت به سال های اخیر رغبت بیشتری به این هنر پیدا کرده اند.
وی یکی از علل این موضوع را استقبال تماشاگران از تئاتر های اجرا شده در این شهر عنوان کرد و گفت: در گذشته نه چندان دور با این که دیدن نمایش ها رایگان اعلام می شد استقبال خوبی از آن صورت نمی گرفت اما این هنر تماشاگر خود را پیدا کرده و سالن های نمایش استاد فرشچیان، تالار هنر و حوزه هنری برای مخاطبان شناخته شده اند.
شاهین فر اظهار داشت: در چند سال اخیر شورای ارزشیابی تئاتراستان اصفهان عرصه را برای نمایش های تکنیکی و جذاب برای مردم باز کرده و آثار نمایشی که تکنیک مشخصی ندارند و تماشاگر گریز هستند را مجوز نمی دهد یا اگر مجوزی صادرمی شود به شکل محدود و برای نمایش خصوصی است.
این هنرمند تئاتر اصفهان افزود: سعی بر این است که از نمایش های تماشاگر گریز پرهیز کنیم و نمایش هایی نیز که مفهوم و پیام ندارد و برای مردم ابهام برانگیز است نیز مجوز اجرا داده نشود.
وی همچنین با بیان اینکه هنرمندان تئاتر نیز کارهای خود را ارتقا داده اند افزود: سبک های مردم پسند اجرا، پیچیده نبودن نمایش ها، قابل فهم بودن برای مخاطب عام، انتقال پیام ها و مفهوم های آموزشی، تربیتی و جذاب از دیگر موضوعاتی است که به این عرصه کمک کرده است.
شاهین فر تصریح کرد: هنرنمایش در اصفهان سابقه طولانی دارد و نیازمند توجه و شناسایی است.
وی افزود: این اقدام ها و برنامه هایی نظیر آن باعث شده تماشاگر تئاتر اصفهان را بهتر بشناسد و به عنوان یک نیاز فرهنگی در سبد فرهنگی خود قرار دهد و از آن بهره ببرد.
شاهین فر افزود: نزدیک به 40 گروه ثبت شده و دارای پروانه تئاتر در استان اصفهان فعالیت دارند.
8114/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.