به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی شیروانیان روز شنبه در نشست خبری کمیته های بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: از مجموع این شهدا، هویت پنج شهید شناسایی شده است که یک شهید در اصفهان، دو شهید در نجف آباد، یک شهید در فلاورجان و یک شهید در شهرضا خاکسپاری می شوند.
وی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع پیکر شهدای تاره تفحص شده سال های دفاع مقدس از میدان رهنان اصفهان آغاز می شود و سپس از مسیر خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی(کُهندژ)، خیابان قدس و خیابان آتشگاه به سمت مسجد النبی(ص) میدان بهار ادامه می یابد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس اصفهان افزود: پیکر شهدای شناسایی شده پس از تشییع به شهرستان های خود منتقل می شود و پیکر شهدای گمنام نیز به درخواست شهرستان ها در مناطق دیگر تشییع و خاکسپاری خواهد شد.
وی یادآور شد: برنامه موسوم به 'وداع با شهدا' هر شب در تعدادی از هیات های بزرگ اصفهان از جمله هیات رزمندگان اسلام و عاشورائیان و مراسم شیرخوارگان علی اصغر در میدان امام (ره) برگزار می شود.
وی گفت: امسال نمایشگاه دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس جنب باغ غدیر در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری صبح ها از ساعت 8:30 تا 11:30 و بعد از ظهرها از ساعت 17 تا 22 پذیرای عموم است.
سردار شیروانیان ادامه داد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، شش شب برنامه زنده تلویزیونی با حضور فرماندهان دفاع مقدس از ارتش، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی پخش خواهد شد.
وی اظهار داشت: همچنین اعزام یکصد راوی دفاع مقدس به هیات های مذهبی، مدارس، مساجد و دانشگاه ها، بزرگداشت عملیات ثامن الائمه(ع) در روز هفتم مهر در گلستان شهدا و شبیه سازی یکی از عملیات دفاع مقدس در شهرستان فلاورجان از دیگر برنامه های این هفته است.
مشخصات شهدای گرانقدر تازه‌ تفحص‌ شده به شرح ذیل است:
شهید «اکبر صیادی»، عملیات رمضان، اعزامی از اصفهان
شهید «حسین قاسمی»، عملیات محرم، اعزامی از فلاورجان
شهید «مهدی شریعتی»، عملیات رمضان، اعزامی از نجف‌آباد
شهید «غلام‌رضا مهدیه»، عملیات فاو، اعزامی از نجف‌آباد
شهید «نبی‌الله محسنی»، عملیات محرم، اعزامی از شهرضا
31 شهریور، سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز 'هفته دفاع مقدس' نامگذاری شده است.
امسال این هفته با آغاز مام محرم و عزای حضرت سیداالشهدا مقارن شده است.
این هفته از روز 31 شهریور آغاز می شود و تا روز ششم مهر ادامه دارد.
/7134/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.