به گزارش ایرنا، جعفر عسکری روز شنبه در نشست خبری کمیته های بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: پس از عزاداری، نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو خبرگان رهبری در این مکان با حضور عزاداران اقامه می شود.
وی اضافه کرد: همچنین تشییع پیکر 14 شهید سال های دفاع مقدس در غرب شهر اصفهان در روز 26 شهریور، رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور و اقامه نماز وحدت نیروهای مسلح در روز هفتم مهرماه از دیگر برنامه های این ایام است.
مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس که الگوی آزادیخواهان جهان است باید بیش از پیش از طریق محصولات فرهنگی و رسانه ای به نسل های جوان منتقل شود.
وی گفت: دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب اسلامی توسط دستگاه های فرهنگی و تبلیغی بخوبی تبیین نشده است لذا امروز این انقلاب با رژیم منحوس پهلوی مقایسه می شود یا افراد خونخواری همچون منافقین با چهره ای بزک کرده، خود را مدافع ملت ایران معرفی می کنند.
عسکری با بیان اینکه مردم خواسته های بحق معیشتی دارند، اضافه کرد: البته این خواسته ها نباید فرصتی را برای سوء استفاده دشمن که بدنبال اهداف براندازانه است، فراهم کند.
همچنین فرمانده گروه 55 توپخانه ای ارتش نیز در این نشست با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه محرم گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما در امتداد قیام کربلا و با روحیه عاشورایی شکل گرفت و پیروزی خون بر شمشیر را رقم زد.
امیر سرتیپ دوم ستاد حسن شهرکی تصریح کرد: تفاوت نیروهای مسلح ایران با سایر نیروهای مسلح جهان در آن است که فرماندهی این نیروها بدست یک مجتهد دینی است که نائب امام زمان(عج) است.
وی اظهار داشت: امروز نیروهای مسلح با اقتدار کامل و بهره گیری از ظرفیت، ابتکارات و توانمندی دانشگاه و صنعت، نیازهای خود را در داخل تامین می کنند و آماده هرگونه جانفشانی در راه اهداف عالی اسلام و انقلاب بوده و خواهند بود.
فرمانده گروه 55 توپخانه ای ارتش، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه 30 شهریور توسط امیران ارتش، رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور از مقابل گلستان شهدا، افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در باغ غدیر، افتتاح نمایشگاه فرهنگی سال های دفاع مقدس در میدان امام و انجام برنامه های رزمی نیروهای مسلح در این میدان را از برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز در این نشست گفت: بازدید عمومی از مراکز توانبخشی شهید مطهری در اصفهان، شهید رجایی در نجف آباد، امام حسین(ع) در خمینی شهر و خاتم الانبیاء(ص) در کاشان از برنامه های بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس است.
مهدی نوروزی اضافه کرد: هر شب با مدیریت و حمایت جانبازان، مراسم سوگواری در آسایشگاه جانبازان اصفهان برگزار می شود و گلستان شهدا نیز هر شب پذیرای دسته های عزادار است.
وی خاطرنشان کرد: مراسم غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا نیز روز پنجشنبه پنج مهر با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب راس ساعت 15 برگزار می شود.
معاون خبر صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز در این نشست از تولید پنج هزار دقیقه برنامه در معاونت های صدا، سیما، خبر و فضای مجازی به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس خبر داد.
سیدمحسن طباطبایی با اشاره به راه اندازی معاونت فضای مجازی صدا و سیما افزود: امسال به مناسبت هفته دفاع مقدس، این معاونت برنامه های ویژه ای را تدارک دیده که از جمله آنها تولید محتوا و انتشار محصولات رسانه ای و رونمایی از کانال 'به صرف شربت' است.
31 شهریور، سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
امسال این هفته با آغاز مام محرم و عزای حضرت سیداالشهدا مقارن شده است.
این هفته از روز 31 شهریور آغاز می شود و تا روز ششم مهر ادامه دارد.
/7134/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.