**آتش اختلافات باید خاموش شود
تیران و کرون - ایرنا - امام جمعه تیران و کرون گفت : برای توسعه و اعتلای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران باید اختلافات بین مردم خاموش شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در نماز جمعه این هفته تیران افزود: دشمن با اختلاف افکنی بین اقشار مردم و مسوولان به دنبال تحقق اهداف خود است.
وی بیان کرد : امپراتوری رسانه ای غرب با القا و بزرگ نمایی مشکلات، ناامیدی و سوء مدیریت ها، آتش اختلافات داخلی را برافروخته و بی توجهی افراد نسبت به این توطئه رسانه ای دشمنان باعث شده که آتش دو چندان شود.
امام جمعه تیران و کرون با بیان این که رسانه های غربی ناکارآمدی نظام را در رویکرد برنامه های تبلیغاتی خود قرار داده اند، خاطرنشان کرد : حمایت از این چنین وضعیتی و سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات داخلی به تفرقه و جلوگیری از پیشرفت کشور منجر می شود.
وی آگاهی بخشی به مردم و همه جانبه نگری آنان را مهم خواند و تصریح کرد : بی توجهی نسبت به رویکرد و تاکتیک های دشمنان در جنگ نرم و جنگ رسانه ای شکست و سقوط نظام را به همراه دارد.
رشیدیان با اشاره به برنامه های ماه محرم و صفر گفت: حفظ وحدت و انسجام در مراسم مذهبی و توجه به ابعاد مختلف قیام کربلا از مهمترین مسایل برای کشور است و همت سخنرانان و مداحان به امید بخشی مردم و آگاهی بخشی نسبت به توطئه های دشمنان در این ایام نیاز است.
/6026/7131

** اجرای امر به معروف به کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه می انجامد
سمیرم - ایرنا - امام جمعه سمیرم گفت: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و اجتماع مسلمین اجرا و احیا می شد امروز شاهد این حجم آسیب های اجتماعی و فرهنگی نبودیم.
حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته سمیرم با تسلیت ایام محرم و عاشورای حسینی اظهارداشت: امر به معروف اگر از خانه ها و خانواده ها شروع شود در جامعه نهادینه می شود.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از تعداد زیاد طلاق ها، اعتیاد و بی بند و باری های اجتماعی ناشی از اجرا نکردن همین فریضه الهی است که باعث بی تفاوتی، بی تحرکی و باری به هر جهت بودن در جامعه شده است.
خطیب جمعه سمیرم با ابراز تاسف از کمرنگ بودن این فریضه در جامعه تاکید کرد : همه واجبات در سایه اجرای امر به معروف و نهی از منکر احیا و نهادینه می شوند و بر هر مسلمانی لازم است در این راه پر خیر و برکت گام بردارد و اقدام کند.
دهقانی ادامه داد : یک روی سکه محرم اشک و عزا و ماتم است اما روی دیگر و مهمتر این ماه امر به معروف و نهی از بدی ها و منکرات و زشتی هاست.
وی تصریح کرد : بالاترین معروف همین نظام و انقلاب اسلامی و پاسداری از آن است و بالاترین منکر نظام طاغوت و ظالمان در عالم هستی هستند که جز جنایت و خونریزی و توطئه کار و اقدامی نمی کنند.
امام جمعه سمیرم در بخش دیگر خطبه ها با اشاره به ورود شهدای گمنام به استان های مختلف یادآور شد: این شهدا در این ماه عزیز آمدند تا بار دیگر عطر نام و یادشان نظام و اسلام را بیمه کند.
وی بیان داشت : اقشار و گروه های مختلف مردمی با حضور در آیین های وداع و تشییع و استقبال از این شهدا وفاداری خود را به آرمان های امام و شهیدان و رهبری عزیز انقلاب به نمایش گذاشتند.
7147/6026/

**دشمن تلاش می کند مردم را با نظام بدبین کند
نایین - ایرنا - امام جمعه نایین گفت : امروز دشمنان نظام و انقلاب تمام تلاش خود را برای بدبین کردن مردم از ارکان نظام اسلامی به کار برده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌ کنند
حجت الاسلام و المسلمین سید علی سجادی در نماز جمعه این هفته نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سیدعلی(ع)افزود : بدبینی یکی از ترفندهای مهم و مولفه ‌های جنگ روانی دشمنان برای جدا کردن مردم از نظام و انقلاب اسلامی است که در اوضاع آشفته اقتصادی و سوء مدیریت مسؤولان کلید خورده است.
وی ادامه داد : معظم له در این خصوص بیانات راهگشایی را بیان کردند که نباید بدبینی را گسترش داد، ایشان فرمودند من به همه دولت‌ ها انتقاد داشته و انتقاد هم کرده ام و هیچگاه اهل مسامحه در برخورد با اشکالات دستگاه ها نیستم.
امام جمعه نایین با اشاره به این که خدمت به مردم حد و مرزی ندارد، گفت : از دیدگاه مکتب حیات بخش اهل بیت (ع) خدمت بی منت به مردم وظیفه اصلی مسوولان است.
سجادی با اشاره به مشکلات اقتصاد کشور و معیشت مردم، افزود : دولت باید برای برطرف شدن این معضل فکری کند تا مردم طعم شیرینی انقلاب و اسلام را در زندگی خود احساس کنند.
امام جمعه نایین با بیان این که گرانی افسار گسیخته در بازار سبب بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه شده است، بیان کرد : نظارت دولت در برخورد با دلالان بازار باید بیشتر شود.
به گفته وی امر به معروف و نهی از منکر به معنای مدیریت فضا برای رشد انسان ها در تمامی عرصه های موجود است.
/6026/ 7136

**توجه به رهنمودهای رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات است
خور و بیابانک - ایرنا- امام جمعه خور و بیابانک گفت : امروز تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور توجه به رهنمودهای رهبری است که دولت و مسوولان باید به آن توجه کنند و سرلوحه کار خودشان قرار دهند.
حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی افزود : دشمن تنها براندازی نظام و انقلاب اسلامی را دنبال می کند و به برکت رهنمودهای رهبری و بصیرت ملت ایران هربار شکست خورده است.
وی با اشاره به اهمییت فریضه امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد : امر به معروف و نهی از منکر از تاکیدات خداوند متعال است و اجرا کنندگان آن مورد لطف و رحمت خداوند متعال قرار می گیرند.
وی بیان کرد : ظرفیت های ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در سطح جامعه به صورت دقیق شناسایی شود.
وی با اشاره به برگزاری مراسم پرشور عزاداری حسینی گفت: باید مراسم عزاداری امام حسین (ع) با عظمت بیشتری برگزار شود تا به دنیا نشان دهیم هنوز پای آرمان های امام حسین (ع) و شهدا ایستاده ایم.
/6026/9860

**دشمن در صدد فاصله بین مردم و حاکمیت است
گلپایگان - ایرنا - امام جمعه موقت گلپایگان گفت : دشمنان نظام اسلامی با راه انداختن جنگ اقتصادی در صدد ایجاد بدبینی و فاصله بین مردم حاکمیت و نهادهای انقلابی چون بسیج و سپاه است.
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی شیخ علی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گلپایگان در محل مصلای این شهر افزود : همه باید در این برهه از مسئولان نظام و نیروهای مسلح، با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی برای شکست توطئه های دشمن حمایت کنیم.
وی از برگزاری رزمایش بسیج در روز چهارشنبه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در شهرستان گلپایگان قدردانی کرد و گفت : این رزمایش با استقبال پرشور مردم و به خصوص جوانان این خطه برای نشان دادن آمادگی و اقتدار این نیرو در مقابل دشمنان نظام اسلامی برگزار شد.
امام جمعه موقت گلپایگان با اشاره به این که هفته اول محرم بنام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری است بر لزوم انجام این فریضه در جامعه و برگزاری آیین های عزاداری سنتی با رعایت موازین شرعی، توجه به نکات ایمنی و رعایت نکات بهداشتی در طبخ و توزیع غذای نذری در شهرستان تاکید کرد.
شیخ علی با اشاره به قبول استعفای امام جمعه گلپایگان حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی طهماسبی از سوی شورای سیاستگذاری نمازجمعه کشور در هفته گذشته گفت : اقشار مختلف مردم با امضای طوماری خواسته اند که ایشان همچنان در سنگر امامت جمعه گلپایگان باقی بماند.
به گزارش ایرنا ، طی حکمی از سوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام و المسلمین سید علی طهماسبی به عنوان امام جمعه جدید شهرستان گلپایگان معرفی شد.
6026//7138

** عاشورا رویداد ماندگار در تاریخ است
امام جمعه اردستان گفت: عاشورا و شهادت امام حسین (ع) پس از یک هزار و 379 سال همچنان رویدادی ماندگار است که نشان از بزرگی امام و خدایی بودن قیام دارد.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های امروز نمازجمعه به نامگذاری هفته نخست محرم با عنوان امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: باید از عاشورا درس گرفت و برای حفظ دین و ایمان از مال و جان گذشت.
وی بیان کرد: مرگ با سربلندی بهتر از زندگی ننگین است و امام حسین (ع) نیز جان خود را برای ماندگاری دین خدا فدا کرد و تسلیم نامردان نشد.
امام جمعه اردستان اضافه کرد: ایستادگی ایران در دوران دفاع مقدس، مقاومت حزب الله در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و جنگ یمن با الهام از این قیام امام حسین (ع) در برابر دشمن شکل گرفته است.
وی در ادامه به سخنان نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر فشار به ایران جهت مذاکره اشاره و تصریح کرد: آنها نمی دانند ملت ایران فرزندان مکتب عاشورا هستند و زیر بار سلطه بیگانه نخواهند رفت.
دهشیری آتش زدن کنسولگری ایران در بصره را با هدف ایجاد اختلاف در بین مردم ایران و عراق ارزیابی کرد و گفت: پخش مسائل اختلاف برانگیز نیز در این راستا صورت می گیرد اما مردم هوشیار هستند و فریب توطئه دشمنان را نمی خورند.
وی تاکید کرد: حمله های موشکی اخیر از موضع قدرت ایران بود و به دشمن نشان داد که توانایی دفاع از منافع کشور در بیرون از مرزها وجود دارد و کسی نباید جرات جسارت و تجاوز به خود بدهد.
امام جمعه اردستان در ادامه به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، تجمع بزرگ تاسوعا رو به روی آستان امامزاده اسماعیل (ع) و نماز ظهر عاشورا با حضور همه هیات های عزاداری و مردم تاکید کرد.
وی همچنین از دسته های عزاداری خواست تا از ایجاد مزاحمت برای مردم، مسائل خرافی و کشتار قربانی در خیابان ها و اسراف در نذری ها خودداری کرده و سخنرانان و مداحان عاشورا را چنان که روی داده بازگو کنند و مانع وهن شیعه و مقدسات شوند.
7431/8123

** سکوت نکردن برابر ستمگران مهمترین درس عاشوراست
امام جمعه آران و بیدگل با تسلیت سالروز شهادت حضرت سید الشهدا (ع) بیان کرد: امروز در صحنه های جهانی مردم آزادیخواه از حرکت امام حسین (ع) الهام می گیرند که مهترین درس عاشورا وظیفه شناسی و سکوت نکردن در برابر ستمگران می باشد.
آیت الله سید محمد موسوی در خطبه های نمازجمعه امروز این شهرستان با اشاره به نقش مهم ایران در سوریه و خاورمیانه افزود: بسیار تلاش کردند تا ایران را در سوریه به عقب نشینی وادار کنند اما نتیجه دیگری داشت و اتحاد برای حذف دلار نیز یکی از پیامدهای این نشست بود که انزوای صهیونیست ها و شکستی برای دشمنان محسوب می شود.
وی به تشکیل نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران اشاره کرد و گفت: تشکیل این نشست به معنای شکل گیری محوری جدید در برابر آمریکایی ها و غربی ها در کشور سوریه است.
امام جمعه آران و بیدگل در ادامه به حمله های موشکی به مواضع تروریست ها اشاره و تصریح کرد: این حمله پیامدهای زیادی داشت و از جمله تسلط و اشراف اطلاعاتی ایران بر تحرکات دشمن را نشان داد‌.
وی همچنین با محکوم کردن رویدادهای هفته گذشته در بصره، آن را نقشه دشمنان و صهیونیست ها دانست و عنوان کرد: اختلاف افکنی بین شیعیان و تضعیف آنها از جمله هدف هایی بود که در پشت پرده این رویداد پیگیری می شد که خوشبختانه شکست خوردند.
موسوی در ادامه به نگرانی ها در مورد لایحه مبارزه با پولشویی اشاره و تشریح کرد: گروهی از کارشناسان این پرسش را دارند که چرا باید به لایحه مبارزه با پولشویی (FATF) ملحق شویم در حالی که آینده تاریک و مبهمی دارد.
وی ادامه داد: برخی به مقام معظم رهبری نامه نوشته و نظر ایشان را درباره این لایحه پرسش کردند اما مسئولیت ها و وظیفه ها در قانون مشخص شده و قرار نیست که ایشان در همه مسائل جاری کشور ورود کنند.
7472/8123
**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.