حمید رییس زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا تعداد زنبورداران منطقه را 420 نفر اعلام کرد و افزود : از مجموع حدود 10هزار و 500 کندوی موجود شهرضا چهار هزار کلنی مدرن و بقیه سنتی است.
وی شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه، نوع گیاهان برخورداری از شهد مخصوص و آموزش را از جمله عوامل تاثیرگذار بر تولید کمی و کیفی عسل در این شهرستان برشمرد.
وی مشکلات صنفی ناشی از بیمه زنبور و محصول، خشکسالی، کمبود واحدهای صنایع تبدیلی و بسته بندی را از عمده ترین مشکلات زنبورداران این منطقه ذکر و بر ضرورت رفع آن تاکید کرد.
رییس زاده تصریح کرد : از لحاظ بهداشتی عسلی مورد تائید است که دارای بسته بندی بهداشتی، برچسب تایید و کد پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی باشد.
رییس شبکه دامپزشکی شهرضا ادامه داد : در این صورت با توجه به آزمایش هایی که بر روی عسل انجام می گیرد از لحاظ بهداشتی قابل اطمینان است.
از هر کلنی این شهرستان به طور میانگین پنج کیلو و400 گرم عسل تولید می شود.
استان اصفهان افزون بر چهار هزار و 400 زنبوردار و بیش از 190 هزار کلنی دارد.
بر اساس آمار موجود، تولید عسل در کشور در 2 سال گذشته از 81 هزار به 88 هزار تُن در سال افزایش یافت.
ایران پنج درصد عسل جهان را تولید می کند.
عسل یک ترکیب محلول در آب بسیار غلیظ قندی و مهم‌ترین قندهای آن فروکتوز، گلوکز و ساکاروز است، این ماده همیشه و از زمان های کهن مورد توجه و احترام همگان بوده ‌است و به علت مقدار بسیار اندک آب در آن، به سختی فاسد می‌ شود و به همین دلیل، نگهداری، انتقال و تجارت آن آسان است.
شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود 160هزار نفر در 70 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
7147/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.