به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا در آران و بیدگل گفت: آئین نامه ارزشیابی کیفی و توصیفی دوره ابتدایی در حال اصلاح است و بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در کارگروه تخصصی با حضور استادان دانشگاهی، رابطان ارزشیابی توصیفی و آموزگاران با تجربه پیگیری می شود.
وی افزود: شیوه نامه ای در دست تهیه است که بتواند با راهنمایی آموزگار، کاستی های موجود را جبران و به بهبود فرآیند ارزشیابی در مدرسه ها کمک کند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دید تخصصی به دوره ابتدایی بر اساس سند تحول بنیادین نیازمند آموزگارانی دانش آموخته و آموزش دیده در رشته مرتبط است که باید دستگاه های سیاستگذار و حمایتی در این زمینه به کمک آموزش و پرورش بیایند.
وی همچنین به اجرای طرح کارآمد در راستای افزایش کیفیت فرآیند یادهی و یادگیری در مدرسه های دوره ابتدایی اشاره و تصریح کرد: این طرح با هدایت مدرسه از سوی مدیر بر اساس نیازسنجی از سوی آموزگاران انجام می شود.
حکیم زاده در ادامه به جایگزینی تکالیف مهارت پرور یا مشق زندگی به جای مشق شب دانش آموزان در سال تحصیلی جدید نیز عنوان کرد: این طرح با هدف مهارت پروری در کلاس های با تراکم 16 تا 25 دانش آموز اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به حضور بیش از هفت میلیون و 800 هزار نفر دانش آموز ابتدایی در سال تحصیلی جدید، بر ضرورت تشکیل همه کلاس های درس از ابتدای مهر ماه تاکید کرد و گفت: تمهیدهایی صورت گرفته تا برای آغاز سال تحصیلی جدید در دوره ابتدایی با کمبود آموزگار رو به رو نباشیم.
به گزارش ایرنا، حکیم زاده برای شرکت در گردهمایی مدیران، معاونان و آموزگاران مدرسه های ابتدایی آران و بیدگل به این شهرستان سفر کرده است.
18 هزار نفر از جمعیت 103 هزار نفری شهرستان آران و بیدگل را دانش آموزان تشکیل می دهند.
آران و بیدگل در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.