به گزارش خبرنگار ایرنا، جمشید عامری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اردستان بیان کرد: 70 طرح مشاغل روستایی با ارزش 120 میلیارد ریال تا کنون مورد بررسی قرار گرفته و نزدیک به 30 میلیارد از اعتبار 40 میلیارد ریالی سهمیه شهرستان پرداخت شده است.
وی با اشاره به پیگیری مشکلات طرح اشتغال فراگیر افزود: 25 پرونده اشتغال روستایی در کمیته فنی بررسی و 21 پرونده تائید و به بانک عامل ارسال شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان اضافه کرد: 2 طرح ملی نیز در مرکز بررسی می شود که در صورت تائید، با پرداخت 120 و 250 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارهای سال 96 اجرایی و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم خواهد کرد.
معاون فرماندار اردستان نیز در ادامه گفت: اعتبار مناسبی برای بخش توسعه روستایی پیش بینی شده و موضوع اعتبار طرح اشتغال فراگیر نیز در جریان است تا زمینه مناسبی برای اشتغال و حمایت از سرمایه گذاران فراهم کند.
محمدتقی کیانی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل سایت بهین یاب افزود: سرمایه گذاران می توانند از این فرصت برای سرمایه گذاری و یا تامین سرمایه در گردش استفاده کنند.
وی بر ضرورت حفظ اشتغال موجود اشاره و تاکید کرد: تفاهم نامه مناطق محروم همچنان به قوت خود باقی بوده و در مرحله نخست بحث مشاغل خانگی یک میلیارد ریال به این شهرستان اختصاص داده شده است.
معاون فرماندار اردستان در ادامه نیز از پیگیری ها جهت راه اندازی دوباره کارخانه فاستونی اردستان پس از نزدیک به 6 سال تعطیلی خبر داد.
به گفته رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان، نرخ بیکاری در این شهرستان 9.7 درصد است و یک هزار و 500 نفر بیکار وجود دارد که امید می رود با اجرای این طرح های در دست اقدام به فرصت های شغلی دست یابند.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.