ستار سبزعلی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود : مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر پر باران بودن زمستان امسال منتشر می شود مطمئن نیست و طبق پیش بینی های انجام شده، مهر امسال بارشی که در منابع آبی موثر باشد اتفاق نمی افتد.
وی گفت: جمع بارش های سال زراعی جاری به 69 و سه دهم میلیمتر رسیده که نسبت به میانگین بلند مدت کاهش 52 درصدی و در مقایسه با سال گذشته 47 درصد کاهش را نشان می دهد.
سبزعلی همچنین با اشاره به بالا بودن میانگین دمای هوا نسبت به نرمال و افزایش میزان تبخیر سطحی آب، گفت: دما در خرداد یک و شش دهم درجه و مرداد امسال هشت دهم درجه سانتی گراد نسبت به بلند مدت افزایش داشت.
وی کاهش پوشش برف نسبت به مقادیر نرمال ، کاهش رطوبت خاک و خشکسالی شدید در تمام مساحت شهرستان را نتیجه کاهش بارندگی در سال جاری وسال های گذشته عنوان کرد.
رییس اداره هواشناسی شهرضا با بیان اینکه تا پایان شهریور بارش قابل توجهی پیش بینی نمی شود ، گفت: از اواسط مهر شرایط گذر امواج غربی بر روی استان مهیا شده و انتظار رگبار پراکنده و رعد و برق در مناطق غربی استان وجود دارد.
وی تصریح کرد: در آبان شرایط برای فعالیت سامانه های بارشی مهیا خواهد بود ودر اکثر مناطق استان بارش در حد نرمال ماهانه و در مناطق غربی استان حتی بالاتر از نرمال خواهد بود.
رییس اداره هواشناسی شهرضا افزود : مهر ماه امسال دما در حد نرمال و یا حدود نیم درجه بالاتر از نرمال پیش بینی می شود ودر آبان در حد نرمال خواهد بود.
سبزعلی با بیان اینکه پیش بینی با بازه زمانی کوتاه تر دقت بیشتری دارد گفت: ارائه پیش بینی برای یک ماه آینده از دقت برخوردار است اما هرچه بازه زمانی بیشتر شود احتمال خطا افزایش می یابد.
وی افزود: بر این اساس پیش بینی های فصلی 65 تا 70 درصد صحیح است.
شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود 160هزار نفر در 70 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
ت/7144 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.