به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز چهارشنبه در جمع روسای دانشگاه های استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری پیشرفت فیزیکی این طرحهای نیمه کاره را بین پنج تا 90 درصد اعلام کرد.
وی با بیان این که دولت در اجرای تبصره 19 قانون بودجه مکلف به واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی است، اظهارداشت : برای احداث این تعداد طرح ها پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد : واگذاری این طرح ها به شرکت های دانش بنیان یکی از راههای حمایت دولت از این شرکت هاست.
وی با بیان این که باید شرکت های دانش بنیان تقویت و حمایت شوند، ادامه داد : آیین نامه واگذاری اینگونه طرح ها حدود یک ماه و نیم گذشته در هیات دولت تصویب و ابلاغ شده است.
مهرعلیزاده به اقدام های خوب برای تقویت شرکت های دانش بنیان در دولت تدبیر و امید اشاره و اضافه کرد : توسعه و رونق شرکت های دانش بنیان بهترین ابزار، فرصت، ظرفیت و امکان برای تبدیل سواد دانشگاهی به اقتصاد، صنعت و تولید است.
به گفته وی نشست هماهنگی با روسای دانشگاه های استان برای هماهنگی آغاز سال تحصیلی جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
استاندار اصفهان با اشاره به این که دشمنان به دنبال این هستند تا از نقطه ضعف، کشور را ضربه بزنند، تصریح کرد : به طور قطع دانشگاه ها یکی از مسیرهای است که دشمن برای تحقق اهدافش، طراحی کرده است.
وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه جمهوری اسلامی ، بیان کرد : این جنگ اقتصادی همانند جنگ تحمیلی از سوی دشمنان شروع شده است.
مهرعلیزاده به خوب اجرا نشدن طرح های اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود : هنگامی که سیستم عرضه و تقاضا در عرصه صنعت، اقتصاد و علم حاکم باشد بالاخره همدیگر را پیدا خواهند کرد.
به گفته استاندار اصفهان دولت باید جرات این را داشته باشد که ارز چهار هزار و 200 تومانی را حل و یک قیمت مشخص برای ارز تعیین کند.
وی ادامه داد : هیچ وقت دانشگاه های کشور بر حسب نیازها و توسعه های اقتصادی، صنعتی و به طور بنیادی ایجاد نشده اند.
استاندار اصفهان با یادآوری این که دانشگاه های مطرح دنیا بخش عمده ای از درآمد خود را از محل پژوهش ها به دست می آورند، افزود : هنوز هزینه های دانشگاه خیلی پایین تر از هزینه های صنعت است و این روند طبیعی رشد و تکنولوژی و صنعت با علم و تحقیقات در دانشگاه هاست که نیازهای یکدیگر را همپوشانی می کنند.
استاندار اصفهان در بخش دیگری تاکید کرد که نباید بی مورد به حجاب و پوشش مردم در جامعه ایراد گرفت و گفت : باید الگوهای مناسب در این زمینه به جوان ها ارایه داد تا خودشان انتخاب کنند.
مهرعلیزاده در مورد دخالت در مسایل دانشگاه ها ، گفت : دانشگاه باید محل امنی برای تحصیل و فعالیت فکری و فرهنگی دانشجویان باشد تا بتواند حرفش را بزنند و مسایل را تجزیه و تحلیل کنند.
اصفهان به عنوان دومین استان دانشگاهی کشور پس از تهران، دارای حدود 190 دانشگاه، دانشکده و موسسه آموزش عالی و با دست کم 280 هزار دانشجو است.
مراکز آموزش عالی در اصفهان شامل 9 دانشگاه و مرکز آموزش عالی، 12 دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای، پنج پردیس و مرکز آموزشی وابسته به دانشگاه فرهنگیان، 44 مرکز و واحد پیام نور، 44 واحد علمی کاربردی، 31 دانشگاه و مرکز غیر انتفاعی، 25 واحد و مرکز آزاد، هفت موسسه آموزش عالی آزاد و 2 دانشگاه پزشکی است.
بیشترین تعداد دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی در شهرستان اصفهان با 72 واحد ( 38 درصد از مجموع موسسه ها) است.
پس از اصفهان، بیشترین تعداد واحدهای آموزش عالی در شهرستان کاشان مستقر است.
/6026/7150 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.