به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تاملی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اردستان بیان کرد: سخنرانان نباید سلیقه های شخصی خود را در چنین آیین هایی بیان کرده و موجب زیر سوال رفتن اصل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شوند.
وی افزود: باید خطر سیاسی شدن یادواره های شهدا را جدی گرفت و از راه انداختن تشکیلاتی در کنار دولت خودداری کرد.
فرماندار اردستان اضافه کرد: کشور در شرایط کنونی نیازمند وحدت، همدلی و همکاری همه نهادها و شخصیت ها است و همچنان که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، نباید پشت دولت را خالی کرد.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به خانواده شهدا و ایثارگران، خواستار توجه بیشتر برای جلوگیری از موازی کاری و بی برنامگی در دیدارها شد.
مشاور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز در ادامه گفت: امروز کشور درگیر مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است که با الهام گرفتن از فلسفه قیام عاشورا و آگاه سازی مردم باید با آنها مقابله کرد.
حجت الاسلام رضا باقری هدف قیام امام حسین (ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: با توجه به 40 سالگی انقلاب اسلامی، برنامه ای ویژه در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت تدوین و اجرا شود.
وی در ادامه از تهیه طرح بازنگری و اصلاح قانون حمایت از ایثار گران خبر داد و عنوان کرد: شهرستان ها فرصت دارند تا دیدگاه های خود را به استان اعلام کنند تا پس از جمع بندی به مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم.
مشاور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان همچنین گفت: بر اساس قانون باید 20 درصد بودجه فرهنگی دستگاه ها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد.
شهرستان اردستان 325 شهید و 40 نفر ایثارگر دارد.
اردستان با جمعیت افزون بر42 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.