به گزارش ایرنا، حسن شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : منطقه گردشگری ناژوان از حساسیت ویژه ای برخوردار است به همین دلیل شهرداری سالیان گذشته این قسمت از شهر را از محدوده خدماتی شهر در راستای جلوگیری از ساخت و ساز جدا کردد.
وی اظهارداشت : بیشه زارهای قدیم حاشیه زاینده رود همچون ناژوان بوده اما اکنون ساخت و سازهایی که تحت عنوان پارکها حاشیه رودخانه انجام شده کاربری این چنینی را به وجود آورده است.
وی فضای سبز این منطقه را هزار و 200 هکتار اعلام و اضافه کرد : از این شمار ٧٠٠ هکتار در اختیار بخش خصوصی، ٣٠٠ هکتار در تملک شهرداری و ٢٠٠ هکتار معابر و حاشیه رودخانه زاینده رود است.
شفیعی ادامه داد : منطقه گردشگری ناژوان هویت تاریخی شهر اصفهان است که برای نگهداری این هویت باید پارک و فضای سبز آن را حفظ شود.
مدیر طرح ساماندهی منطقه گردشگری ناژوان اصفهان تصریح کرد : ٦٠٠ هزار اصله درخت و درختچه در ناژوان وجود دارد
که یک سوم این درختان در تملک و حوزه نگهداری شهرداری است.
شفیعی اضافه کرد : از سال های گذشته پیش بینی ذخیره آب در این منطقه را داشتیم که ٢ برنامه کوتاه و میان مدت در نظر گرفتیم که اگر برنامه میان مدت آن اجرا نشود، فرصت آن به تهدید برای شهر تبدیل می شود.
وی با اشاره به برنامه های میان مدت منطقه گردشگری ناژوان بیان کرد : تصفیه خانه پساب این منطقه بیش از 170 میلیارد ریال و مخازن ذخیره آب فضای سبز آن با دو هزار مترمکعب بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مدیر طرح ساماندهی منطقه گردشگری ناژوان خاطرنشان کرد : بیش از ٣٠ درصد از گونه های کاشته شده در این منطقه نیاز آبی بسیاری داشته و نسبت به اشعه خورشید و گرما حساس هستند.
به گفته وی اگر باغ ها و فضای سبز ناژوان واقع در غرب اصفهان دچار آسیب شود تاثیر بسیاری بر روی هوای اصفهان دارد.
شفیعی ادامه داد : متاسفانه بر اثر خشکسالی بیش از ٢٠ دستگاه تریلر و تانکر آب به ناژوان انتقال داده شده که این موضوع خطر بزرگی برای این منطقه گردشگری است.
وی بیان داشت : تمام منشا مادی های شهر اصفهان از ناژوان است از این رو بیش از ٥٢ کیلومتر مادی در این منطقه و ٣٠ کیلومتر آن در شهر اصفهان است.
مدیر طرح ساماندهی منطقه ناژوان گفت : باغ هزارتو قرار بود به مجموعه گردشگری ناژوان اضافه شود اما با توجه به حساسیت های آبی این طرح در زمان حاضر متوقف شده است.
سالانه حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر از مجموعه گردشگری تفریحی ناژوان اصفهان بازدید می کنند.
منطقه گردشگری ناژوان در غرب شهر اصفهان واقع شده و باغ پرندگان، موزه پروانه ها، صدفها، تله سیژ، آکواریوم، باغ خزندگان و قایق رانی خانوادگی از جمله اماکن دیدنی این مجموعه است.
٠٤٧٧/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.