فریدون الهیاری عصر روز سه شنبه در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه در گفت و گو با ایرنا افزود : این تفاهم نامه ها با سازمان همیاری شهرداری ها، اداره کل امور عشایر و اتاق اصناف استان منعقد شد.
وی ایجاد هرچه بهتر شهر گردشگری و افزایش سرمایه گذاری در این بخش را از جمله اهداف ین مهم با سازمان همیاری شهرداری های استان برشمرد.
به گفته وی شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان در غرب استان با 27 هزار نفر عشایر ایل بختیاری، سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان با 24 هزار نفر عشایر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان با سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه، جامعه عشایری را تشکیل می دهند که از تولیدکنندگان صنایع دستی و برخوردار از آداب و سنت خاص و میراث معنوی هستند.
الهیاری اضافه کرد : کمک به رشد و ارتقای عرصه گردشگری با محوریت عشایر می تواند راهکاری برای پیشرفت این صنعت مهم در کشور باشد.
وی به تفاهم نامه با اتاق اصناف اصفهان اشاره و اضافه کرد : کنترل و نظارت بر خدمات گردشگری و اعتماد سازی در بازار موضع اصلی این راهبرد مهم بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اظهارامیدواری کرد که این قراردادها به ساماندهی فعالیتهای حوزه گردشگری و بهبود خدمات آن بینجامد.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع ثبت جهانی شد، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد، همچنین از 602 رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا 299 مورد مربوط به ایران و از این تعداد 196 رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان اختصاص دارد.
شورای جهانی صنایع دستی روز چهاردهم شهریور 1394، اصفهان را از بین 6 شهر جهان که نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بودند به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید.
6020/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.