حسین غفرانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، جمعیت هدف استان را افزون بر چهار میلیون نفر اعلام کرد و افزود : از این شمار جمعیت تاکنون بیش از 2 میلیون و 979 هزار نفر این کارت را گرفتند.
وی از 25 درصد باقیمانده جامعه هدف درخواست کرد تا هر چه سریعتر برای دریافت آن به مراکز ثبت احوال مراجعه کنند.
مدیرکل ثبت احوال اصفهان آخرین فرصت دریافت کارت هوشمند ملی را پایان امسال اعلام کرد و افزود : شهروندان می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات شهروندی و ادارات پست و ثبت احوال این کارت را درخواست کنند.
وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه های سیار کارت هوشمند ملی در هفته دولت، تصریح کرد: جدیدترین ایستگاه سیار صدور کارت برای ارایه خدمات به عشایر فریدونشهر و ارتفاعات روستای پشت کوه در هفته یاد شده راه اندازی شد.
غفرانی با بیان این که 500 نفر از عشایر جرقویه هم قبل از کوچ پاییزی کارت هوشمند ملی خود را دریافت کردند، افزود : ایستگاه های سیار صدور کارت در گام بعدی به عشایر سمیرم، ایستگاه های آتش نشانی و بیمارستان ها مراجعه خواهند کرد.
وی ادامه داد : اکنون سامانه های سیار برای دریافت اطلاعات و صدور کارت هوشمند ملی در نقاط مختلف استان اصفهان از جمله روستاها، مناطق عشایری، زندان ها و پادگان ها، آماده ارایه خدمات دریافت این کارت به متقاضیان است.
مدیرکل ثبت احوال اصفهان از شهروندان خواست با مراجعه به سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی به نشانی www.ncr.ir هر چه سریع تر ثبت نام کنند.
به گفته وی برای دریافت کارت هوشمند ملی نیاز به تعویض شناسنامه نیست اما عکسدار بودن آن الزامی است.
غفرانی با اشاره به این که پیش از این ، کارت هوشمند ملی به مدت چهار ماه صادر می شد، اضافه کرد : در ماه های اخیر با اضافه شدن خطوط صدور کارت این زمان به 30 تا 40 روز کاهش یافته است.
هم اکنون کارت هوشمند ملی برای افرادی که به سن 15 سالگی رسیدند صادر می شود و جمعیت بالای 15سال استان اصفهان افزون بر چهار میلیون نفر است.
کارت هوشمند ملی با سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌ کند تا از آن به عنوان یک ابزار چند منظوره استفاده شود.
7150 /6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.