علیرضا صلواتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقرر شده که محور پیاده راه چهارباغ از سمت میدان امام حسین (ع) و خیابان سپه به میدان امام (ره)، خیابان حافظ ، سه راه کرمانی، هارونیه و میدان امام علی (ع) متصل شود.
وی بیان کرد: این پیاده راه که طولانی ترین پیاده راه کشور خواهد بود هویت اصلی و کهن اصفهان را به این شهر باز می گرداند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین با اشاره به اینکه عملیات پیاده راه سازی چهارباغ از 15 فروردین سال گذشته آغاز شده است، گفت : عملیات کف سازی این خیابان تاریخی تا پایان تابستان امسال به اتمام می رسد و در نیمه دوم امسال نیز کل عملیات اجرایی آن از جمله حوض میانی و فضا سازی محوطه تکمیل می شود.
صلواتی گفت: 100 هفته برنامه ' سه شنبه های بدون خودرو' به منظور فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه در محیط شهری و پیاده راه، در محور چهارباغ اجرا شد و پس از تکمیل پیاده راه ، ایستگاه های دوچرخه، ماشین و دوچرخه برقی، کالسکه برای حمل و نقل در این محوطه استفاده می شود.
وی افزود: سعی بر این است که این حمل و نقل با حداقل هزینه برای شهروندان ارائه و انجام شود.
صلواتی گفت: 2 ایستگاه مکانیزه دوچرخه در میدان امام حسین(ع) و میدان انقلاب اسلامی در خیابان های سید علیخان و عباس آباد برای ارائه دوچرخه به شهروندان و مسافران در ابتدا و انتهای چهارباغ در نظر گرفته شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: ساخت این پیاده راه در محور اصلی و مرکزی شهر اصفهان بستر مناسبی برای تعاملات اجتماعی شهروندان و پیوند و آشتی آن ها با شهر است و محیط جذاب گردشگری را برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد می کند.
چهارباغ یکی از خیابان ‌های تاریخی و اصلیِ اصفهان است و به دو بخشِ چهارباغِ بالا و چهارباغ عباسی تقسیم می‌شود.
در گذشته جوی آب از میان این خیابان تا زاینده رود جاری بوده که در محل تقاطع‌ها به حوض‌هایی می ‌ریخته ‌است. در خیابان مسیری خاص برای افراد سواره تعیین شده بوده و در اطراف آن باغ‌ هایی بوده که میان امرا برای ساخت عمارت تقسیم شده بوده اما عموم مردم نیز می ‌توانستند از آنها استفاده کنند.
پل الله وردی خان یا سی و سه پل، خیابان چهارباغ را به دو قسمت (خیابان چهارباغ بالا و چهارباغ عباسی) تقسیم می‌کرده و راه ارتباط چهار باغ بالا و چهارباغ عباسی بوده ‌است.
اواخر دهه ۷۰ بود که طرح پیاده راه شدن خیابان چهارباغ عباسی مطرح و پس از تایید یونسکو به استانداری اصفهان ارسال شد.
عملیات پیاده راه سازی چهارباغ در محور شرقی از 15 فروردین سال 96 و عملیات اجرایی پیاده راه سازی محور غربی چهارباغ نیز از 22 اردیبهشت سال جاری آغاز شد.
بر این اساس تردد خودرو از ۲۲ اردیبهشت ماه در محور غربی این خیابان نیز ممنوع شد تا عملیات عمرانی آن آغاز شود.
ت/7135/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.