به گزارش ایرنا، مصطفی اباذری روز یکشنبه در همایش تجلیل از تعاونی های برتر شهرضا در فرمانداری این شهرستان افزود: بیشتر این تعاونی ها در زمینه حمل و نقل مسافر و بار، تامین نیاز مصرف کنندگان و مسکن تشکیل شده اند.
وی بااشاره به ضرورت تشکیل تعاونی توسعه تعاون در منطقه خاطرنشان کرد: این شرکت تعاونی با عضویت حداقل یک هزار نفر قابل تشکیل بوده و اکنون در مرحله پذیره نویسی است.
به گفته وی این تعاونی با توجه به اساسنامه موظف به انجام کلیه امور شهری اعم از اجتماعی، اقتصادی و عمرانی است.
رییس اداره کار ،تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا افزود: با توجه به ظرفیت های اینگونه شرکت ها، واگذاری امور اجتماعی، اقتصادی و عمرانی بدون تشریفات قانونی از اولویت های در نظرگرفته شده برای این شرکت تعاونی است.
اباذری، حداقل سرمایه لازم برای تشکیل تعاونی توسعه و عمران در شهرضا را سه میلیارد ریال اعلام و ابراز امیدواری کرد: با مشارکت و همراهی مردم این سرمایه تامین شود.
وی با اشاره به اعتبارات تسهیلات توسعه روستایی با کارمزد 6 درصد و بازپرداخت 60 ماه اختصاص بخش عمده ای از این تسهیلات در بخش تعاون به منظور حمایت از تعاونی ها را خواستار شد.
رییس اداره کار ،تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به اقدام های این اداره کل در بخش تعاون این شهرستان گفت: در این راستا امسال دو طرح تاسیس شرکت تعاونی بومگردی و زنبورداری با اشتغال 15 نفر و اعتباری افزون بر 6میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی افزود: همچنین در سال گذشته با اهدای یک هزار و 860 واحد مسکن مهر به اقشار کم درآمد، موفق به کسب رتبه اول کشوری در اجرای این طرح شدیم.
اباذری ابراز امیدواری کرد: با پشتیبانی مسئولان و همت مردم، بخش تعاون شهرضا بیش از پیش شکوفا شود.
نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان نیز در این همایش گفت: در شرایط فعلی اقتصادی ، مسئولان باید از توسعه تعاونی ها حمایت کنند.
سمیه محمودی تصریح کرد: کمرنگ بودن بخش تعاون به علت ضعف در برخی قوانین و حمایت نکردن دولت ها است.
وی با اشاره به ارائه طرح تفکیک وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مجلس افزود: ادغام وزارتخانه های کار، تعاون و رفاه اجتماعی یک تصمیم اشتباه بود اما در شرایط فعلی نیز تصویب یک طرح غیر کارشناسی اشتباه است.
نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان گفت: چنانچه مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود می توان درباره تفکیک وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصمیم گرفت.
وی گفت: نجات از شرایط بد اقتصادی نیازمند حمایت مردم است.
محمودی با اشاره به اینکه عبور از مراحل مختلف و سخت جنگ تحمیلی با همبستگی مردم ممکن شد، خواستار تقویت اتحاد و همبستگی ملی برای غلبه بر مشکلات شد.
محمودی افزود : دشمن می داند، نظام جمهوری اسلامی ایران، مردمی است و به همین دلیل بر منفی کردن افکار عمومی نسبت به نظام تلاش می کند.
وی به طرح ایجاد سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: این طرح مغایر با اصل 85 قانون اساسی بود و برای دولت بار مالی جدید ایجاد می کرد بنابراین رای نیاورد.
نماینده مردم شهرضا افزود: در شرایط فعلی باید ساختار و قوانین را اصلاح کنیم و به فکر تشکیل و تصویب ساختار و قوانین جدید نباشیم .
فرماندار شهرضا نیز گفت: تعاونی ها در رسیدن به نقطه تعادل اقتصادی نقش موثری دارند اما در شرایط فعلی نتوانسته اند به خوبی عمل کنند.
علی اصغر رفیعی نژاد تصریح کرد: در نوسانات اخیر ارزی، اگر تعاونی ها حضور فعال و فراگیر داشتند، اخلالگران نظام اقتصادی نمی توانستند این نوسانات را به وجود آورند.
وی افزود: تعاونی ها، بازوی عملیاتی و کمک کننده تفکرات دولت و یاری دهنده بخش خصوصی در سالم سازی اقتصاد هستند.
فرماندارشهرضا با اعتقاد به اینکه در شرایط فعلی کشور، جای تعاونی های توانمند خالی است، ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی و هم اندیشی بتوان مشکلات اقتصادی ناخواسته کشور را حل کرد.
وی توسعه تعاونی ها را باعث کوچکتر شدن نقش دولت در اقتصاد و به سود ملت دانست و گفت: امیداست در آینده شاهد فعال تر شدن و پویایی تعاونی ها در کشور باشیم.
به مناسبت هفته تعاون از سه شرکت تعاونی و هشت فعال این عرصه در شهرستان شهرضا تجلیل شد.
این شهرستان با جمعیتی حدود 160 هزار نفر در 70 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
7144 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.