به گزارش ایرنا، اعضای حاضر در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان روز دوشنبه از شهرداری و شورای اسلامی شهر درخواست کردند تا اتوبوس های دپو شده در انبار دولت آباد را در اختیار ادارات آموزش و پرورش مناطق که با مشکل کمبود سرویس مدارس و حمل و نقل دانش آموزان روبه رو هستند، قرار دهند.
در این جلسه از رییس شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست شد تا به ازای هر منطقه 10 دستگاه اتوبوس در اختیار اداره های آموزش و پرورش شرق قرار بگیرد.
احمد رضوانی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان گفت : مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان مناطق شرق این شهرستان و سرویس مدارس متوجه خانواده هاست که باید این مشکلات درجلسات این شورا طرح و برطرف شود.
وی از رییس شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست کرد تا همکاری و همراهی را با دیگر ارگان ها به ویژه آموزش و پرورش داشته باشند.
رضوانی افزود: پلیس راهور، نیروی انتظامی، اتوبوسرانی و تاکسیرانی مسائل و مشکلات را در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان مطرح کنند تا بتوانیم هرچه سریع تر مشکلات را برطرف کنیم.
فرماندار اصفهان گفت: فرماندهی انتظامی استان و شهرستان اصفهان تدابیر لازم را برای امنیت دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر اندیشیده اند تا سال تحصیلی جدید بدون دغدغه آغاز شود.
وی با بیان اینکه تعدادی از مدارس با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و پیگیری نمایندگان مجلس کلنگ زنی می شود، افزود: برخی از این مدارس در سال 97 و تعداد بیشتر آن در سال 98 کلنگ آن به زمین زده می شود.

** مهم ترین وظیفه حاکمیتی تربیت نسل آینده است
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: مهم ترین وظیفه حاکمیتی تربیت نسل آینده است که این وظیفه برعهده آموزگاران قرار گرفته است.
فتح الله معین با بیان اینکه مشکلات و مسائل آموزش و پرورش درحیطه اختیار ما نیست، گفت: اعتراف می کنیم که مجموعه نظام و دولت آن چه در شان و منزلت آموزش و پرورش بوده را ادا نکرده و نتوانسته پاسخگوی مشکلات و مسائل باشد.
وی با اشاره به درخواست فرماندار اصفهان مبنی بر کمک شورای شهر به آموزش و پرورش افزود : وضعیت شهرداری آیینه ای از جامعه است، شهرداری برخلاف سایر دستگاه های اجرایی در بودجه و تامین درآمد و هزینه ها با مشکلاتی مواجه است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد : اعتبار مصوب سال جاری شهرداری اصفهان 3 هزار میلیارد تومان است که از این میزان 50 درصد آن صرف هزینه های جاری شهرداری می شود که ناگزیر از انجام آن ها هستیم.
وی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی تلاش عمده شهرداری بر این است تا سطح خدمات به شهروندان کاهش پیدا نکند.
معین با اشاره به استفاده دانش آموزان از سرویس حمل و نقل عمومی گفت: به نظر می رسد خط یک مترو ایمن ترین و منظم ترین وسیله حمل و نقل عمومی برای استفاده دانش آموزان است ، حرکت قطارها ابتدای مهر از 10 دقیقه به هفت دقیقه می رسد.
استان اصفهان دارای 850 هزار دانش‌ آموز، 50 هزار معلم و بیش از پنج هزار مدرسه است.
0477/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.