به گزارش ایرنا، جعفر جعفرصالحی روز یکشنبه در آئین گشایش نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در اصفهان با اشاره به اهمیت فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی افزود: نبود چنین بنایی در اصفهان، تنگناهایی را برای نمایش، عرضه و فروش آثار هنرمندان این خطه ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه برای ایجاد چنین مجموعه ای برنامه ریزی کرده ایم، اضافه کرد: یافتن بازارهای جدید زمینه افزایش تولید و فروش صنایع دستی را افزایش می دهد و به رشد و توسعه این بخش کمک کند.
معاون مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اضافه کرد: احداث مجتمع تخصصی صنایع دستی در این استان به عرضه و فروش صنایع دستی این خطه کمک می کند و شرایط مالی هنرمندان شهر جهانی صنایع دستی را بهبود می بخشد.
وی خاطرنشان کرد: به رغم نوسانات اخیر بازار، بهترین آمار فروش صنایع دستی طی دو سال اخیر مربوط به اصفهان بوده و رضایت مشتریان را نیز در پی داشته است.
جعفرصالحی به ظرفیت بالای اصفهان در تولید صنایع دستی اشاره کرد و گفت: افزون بر 20 درصد غرفه های نمایشگاه صنایع دستی که چندی پیش در تهران برگزار شد متعلق به این خطه بود.
معاون اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان توسعه صنایع دستی روستایی و عشایری را نیز ضروری دانست و گفت: روستاها و عشایر مهد این صنایع هستند، بنابراین برای توجه به صنایع دستی روستاها و عشایر و گسترش آنها برنامه ریزی و تلاش خواهیم کرد.
وی در ادامه به توسعه تجارت الکترونیک در صنایع دستی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: 30 شرکت تجارت الکترونیک در این استان صنایع دستی این خطه را در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کنند.
همچنین محمد حسین قورچانی مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری، ایده های نو و کاربردی کردن آنها در تولید صنایع دستی را در افزایش فروش صنایع دستی تاثیرگذار دانست و خواستار توجه هنرمندان و دست اندکاران صنایع دستی به این موضوع شد.
به گزارش ایرنا، نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی روز یکشنبه در باغ موزه چهلستون اصفهان گشایش یافت.
این نمایشگاه که آثار هنرمندان کشور را در 100 غرفه به نمایش گذاشته است با هدف معرفی و توسعه هرچه بیشتر صنایع دستی کشورمان به مدت 6 روز ( تا 23 شهریور ) برپاست.
از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است.
خاطرنشان می شود؛ شورای جهانی صنایع دستی روز چهاردهم شهریور 1394، اصفهان را از بین 6 شهر جهان که نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بودند به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید.
6020 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.