پنج هزار مدرسه در اصفهان فعالیت دارد.
مینا شریعتی فر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این مهم در راستای ارزیابی ملی کیفیت مدارس کشور با همکاری آموزش و پرورش استان اقدام شده است.
وی اظهارداشت : برنامه تعالی مدیریت مدرسه در راستای اجرای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و ضرورت تسری جایزه ملی کیفیت به دستگاه های اجرایی و استان ها شکل گرفت و بر اساس آن، مدارس مختلف توسط کارشناسان ارزیابی می شوند.
برنامه 'جایزه ملی کیفیت ایران' توسط سازمان ملی استاندارد و با هدف ارتقای کیفیت ارایه خدمات زیربنایی، انتقال دانش، نهادینه سازی فرهنگ مدیریت کیفیت و خود ارزیابی به واحدهای متقاضی و افزایش توان رقابت پذیری سازمان ها، اجرا و جوایز آن در سه سطح اهتمام به کیفیت، اشتهار به کیفیت و تندیس اعطا می شود؛ پانزدهمین دوره جایزه ملی کیفیت، آبان امسال برگزار می شود.
شریعتی فر خاطرنشان کرد : 15 مورد برای کسب درجه ممتازی و رسیدن به مرحله اهتمام به کیفیت و 2 مورد از مدارسی که سال گذشته موفق به دریافت جایزه مرحله اهتمام شدند برای کسب امتیاز مرحله اشتهار به کیفیت مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی با اشاره به این که اجرای طرح تعالی مدارس از چهار سال گذشته در کشور آغاز شد، بیان داشت : با توجه به تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که بهترین گزینه برای ارزیابی کیفی مدارس، سازمان استاندارد است بدین ترتیب شاخص های ارزیابی، تدوین و گروه های ارزیاب در این زمینه تربیت شدند.
رییس آموزش و ترویج اداره کل استاندارد اصفهان ادامه داد : در این برنامه فرایندهایی مانند یاددهی، یادگیری، مشارکت اولیاء و دانش آموزان، نظام اداری مدرسه، عملکرد تحصیلی دانش آموزان، بهداشت و سلامت، خلاقیت و نوآوری با توجه به مصاحبه، مستندات و مشاهدات صورت گرفته، مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار می گیرند.
شریعتی فر تاکید کرد : با توجه به فعالیت حدود پنج هزار مدرسه در استان لازم است تعداد مدارس بیشتری در طرح تعالی و ارزیابی کیفی شرکت کنند.
استان بیش از پنج میلیون نفری اصفهان دست کم 860 هزار دانش آموز، پنج هزار و 300 فضای آموزشی، 32 هزار کلاس درس و 52 هزار معلم دارد.
3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.