به گزارش ایرنا، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان روز شنبه در آئین کلنگ زنی این مجتمع گفت: موقعیت خوب و سهولت دسترسی به این مجتمع دارای هفت هزار متر مربع زمین، از ویژگی های منحصر بفرد آن است.
محمدحسین سجاد افزود: ساخت این مجموعه بزرگ آموزشی و فرهنگی با توجه به وسعت کار و اعتبار سنگین ریالی، در سه طبقه و سه مرحله اجرا خواهد شد.
به گفته وی، چندین سال قبل ساختمان مدرسه امام خمینی(ره) در همین محل واقع بود که بعد از مطالعات اولیه مشخص شد مقاوم سازی صرف، جوابگوی بنای سابق نیست و مدرسه باید بطور کامل تخریب شود.
وی خاطرنشان کرد: بعد از تخریب کامل مدرسه سابق، امروز زمین این مکان در موقعیت خوب مرکزی شهر سمیرم آماده ساخت و ساز است.
سجاد به آماده بودن نقشه های اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: پدیده نادر در زمین این مجتمع برخورد آن با قبرستان قدیمی و آبرفتی بودن بخشی از زمین بدلیل قرار گرفتن در مسیر آب های سطحی است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس اصفهان ادامه داد: ممکن است بدلیل همین ویژگی، کارهای اولیه به منظور تحکیم خاک و اجرای فوندانسیون گسترده پروژه، سرعت ساخت و ساز این مجتمع را کم کند اما کار با کیفیت دنبال خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم نیز اعتبار اجرای این پروژه را 6 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اسناد اجرای پروژه مجتمع آموزشی امام خمینی به پیمانکار ارائه و امسال نیز اعتبار مرحله اول تخصیص و جذب شده است.
محمد نادری سمیرمی تصریح کرد: امسال با وجود کاهش اعتبارات تملک دارایی ها در شهرستان های مختلف، سهم اعتباری آموزش و پرورش سمیرم 9 درصد نسبه به سال گذشته افزایش یافته است.
وی تعداد واحدهای آموزشی و مدارس فعال در این شهرستان را 168باب بشمرد و گفت: از این تعداد 34 باب فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.
شهرستان سمیرم دارای حدود 10 هزار دانش آموز، 593 کلاس درس و یکهزار و 200 معلم و فعال فرهنگی است.
این شهرستان با یکصد هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
7147/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.