به گزارش ایرنا، کیانوش دالوند دوشنبه شب در آیین بزرگداشت خود و برادرانش در سینما فلسطین اصفهان افزود : این پیشرفت مدیون هنرمندان این حوزه از سینماست و سعی ما بر این بوده که در انیمیشن به سمت داستان های کودکانه برویم.
وی با بیان این که ما برای کارمان افق دوری را برنامه ریزی کرده ایم ، اظهارداشت : در این راستا به بازار بین المللی نگاهی داشتیم و تلاش کردیم تا نقص کارهایمان را در این مسیر بر طرف شود.
کارگردان انیمیشن رستم و سهراب با اشاره به راه اندازی واحدی در مجموعه کاری خود به نام پژوهش و توسعه ، گفت : با این اقدام نه تنها به روز شدیم بلکه ارتقای تکنیکی پیدا کردیم که در پیشرفت کارمان تاثیر بسزایی داشت.
دالوند تصریح کرد : انیمیشن های سینمایی و تلویزیونی در ایران هنوز در ابتدای راه هستند با این حال سازندگان آن در سال های اخیر پیشرفت های خوبی داشتند.
وی با اشاره به این که صنعت انیمیشن رو به جلو حرکت می کند ، ادامه داد : کودکان نسبت به انیمیشن های خارجی علاقه بیشتری نشان می دهد و دلیل آن هم این است که آن ها سال هاست در این زمینه فعالیت کردند و از ما جلوتر هستند.
به گفته وی ایران در بخش انیمیشن در چند سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده با تلاش هایی که در این زمینه در حال انجام است پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.
این کارگردان سینما حرکت انیمیشن سازی به سمت داستان های کودکانه اشاره و اضافه کرد : در این بخش از داستان ها بهتر می شود عمل کرد و موفق تر ظاهر شد.
در پایان این آیین بزرگداشت، با اهدای لوح یادبود به کیانوش، داریوش، کوروش و فرزاد دالوند سینماگران عرصه انیمیشن معروف به برادران دالوند از زحمات سال ها تلاش آن در حوزه سینما و انیمیشن تجلیل به عمل آمد.
این برنامه آخرین بزرگداشت سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان بود.

** رونمایی از مجموعه 40 فیلم از سینمای بعد از انقلاب
همچنین در ابتدای این آیین از مجموعه 40 فیلم از سینمای بعد از انقلاب رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، علیرضا رضاداد دبیر سی یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت : به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 40 اثر فاخر سینمایی جمع آوری شد.
وی بیان داشت : افرادی که علاقه دارند این آثار را داشته باشند می توانند از موسسه رسانه های تصویری این مجموعه فیلم منتخب از سینما در سال های پس از انقلاب را تهیه کنند.
در ادامه از ثریا قاسمی بازیگر سینما و حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی دعوت شد تا برای رونمایی از این آثار روی سن حضور یابند.
قاسمی از مخاطبان در سالن دعوت کرد تا فیلم دوچ را ببینند.
دوچ دومین اثر بلند سینمایی است که در ژانر کودک و نوجوان به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 97 تولید شد و ثریا قاسمی در آن به ایفای نقش پرداخت.
وی تصریح کرد : برای پشتیبانی از فیلم دوچ در این جشنواره حضور دارم ، این فیلم ساده و لطیف است و فکر می کنم آن را دوست داشته باشید.
این بازیگر سینما ادامه داد : : من پشتیبان فیلم هایی هستم که سلامت باشند و کودکان همراه خانواده هایشان بتوانند این فیلم را ببینند.
در این آیین همچنین علیرضا رضاداد دبیر جشنواره، محمدعلی جعفری به عنوان معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، رضا ایل بیگی، ثریا قاسمی، هنرمندان و علاقمندان به سینما حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، پنجشنبه شب هفته گذشته با حضور شماری از شهروندان، علاقه مندان و مسئولان در میدان امام حسین(ع) اصفهان آغاز شد.
در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده می شود.
قرار است هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با یکدیگر رقابت کنند.
پردیس‌ های سینمایی چهارباغ، فلسطین و 'سیتی سنتر' اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص داده شد.
این جشنواره به دبیری 'علیرضا رضاداد' تا چهاردهم شهریور 97 در شهر اصفهان در حال برگزاری است.
8114/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.